Afaceri de la zero. Andreea Grigore s-a mutat din Bucureşti în Cluj-Napoca pentru a croi un business de creaţie vestimentară sub brandul Fizic
Fizic, un brand de modă pe care Andreea Grigore l-a fondat în Cluj-Napoca, a reuşit să încheie colaborări cu două magazine din Spania, unde sunt expuse piesele vestimentare create de echipa din România, ce numără doi angajaţi.
♦ Brandul Fizic a ajuns în Spania, unde Andreea a listat produsele în două magazine, de acolo venind, de altfel, şi cele mai multe vânzări, iar planul este să încheie colaborări cu şi mai multe unităţi de acest tip din Europa, dar şi din România.
Fizic, un brand de modă pe care Andreea Grigore l-a fondat în Cluj-Napoca, a reuşit să încheie colaborări cu două magazine din Spania, unde sunt expuse piesele vestimentare create de echipa din România, ce numără doi angajaţi. Andreea are la bază studii de creaţie vestimentară la Liceul Nicolae Tonitza din Bucureşti, iar vreme de treisprezece ani a avut ocazia de a căpăta experienţă în domeniu, într-o altă afacere.
„De la 16 până la 29 de ani, m-am ocupat, împreună cu sora mea, de un atelier de haine şi atunci am căpătat experienţă. Povestea a început de fapt de la două cămăşi de mătase pe care
le-am primit când eram în liceu, la vârsta de 17 ani, şi pe care le am şi acum în garderoba mea. Aceasta ar fi una din dorinţele noastre, să avem haine de calitate, pe care oamenii să le poarte mult timp“, a povestit Andreea Grigore la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.
Businessul pe care îl avea cu sora ei, cu brandul Luca, şi care ajunsese să numere şapte magazine în Bucureşti şi unu în Constanţa, nu mai există, însă asta nu a oprit-o pe Andreea să încerce din nou. S-a mutat din Bucureşti în Cluj-Napoca, în timpul pandemiei, iar astăzi lucrează cu doi angajaţi proprii şi cu mai mulţi colaboratori pentru noi colecţii de haine, având de asemenea o colaborare cu o mică echipă de artişti din Cluj-Napoca, împreună cu care a făcut câteva piese.
„Deja avem o colecţie-capsulă de şaluri, pulovere şi alte accesorii din lână, caşmir, mohair, vâscoză şi bumbac. Având în vedere că am început în vara lui 2022, este cam devreme să vorbim despre profit. Ca cifră de afaceri pe 2022, nu am ajuns încă la 15.000 de euro.“
A ajuns însă în Spania, unde şi-a listat produsele în două magazine, de acolo venind, de altfel, şi cele mai multe vânzări, iar planul este să încheie colaborări cu şi mai multe unităţi de acest tip din Europa, dar şi din România.
„Suntem prezenţi în Social Media, dar nu am vrut să ne bazăm doar pe asta. Aşa că avem şi un showroom în Cluj, unde se află şi atelierul, şi colaborăm şi cu două magazine din Bucureşti. De asemenea, colaborăm cu două magazine din Spania - unul din Madrid şi unul din Barcelona. Mai departe, vrem să găsim surse de materiale bune şi în România, şi în Europa, vrem să ne mărim echipa şi să interacţionăm cu publicul nostru.“
În businessul fizic, Andreei îi este alături partenerul ei, Ovidiu Deac. Împreună au au amenajat un mic studio foto pentru brand, au învăţat fotografie, programe de prelucrare a fotografiei, au căutat magazine în vestul Europei pentru a colabora, au căutat surse de materiale de calitate şi sustenabile, au învăţat şi citit despre ţesături, tehnici de printare, broderie, tricotat. Investiţiile au ajuns la circa 50.000 de euro, dublate de multă muncă în spate. În ceea ce priveşte preţurile produselor Fizic, acestea pornesc de la aproximativ 200 de lei.
„Putem spune că existăm datorită pandemiei. În perioada 2020-2021, am creat primele prototipuri şi am început primele colaborări pentru producerea lor, iar în primăvara lui 2022 am deschis atelierul propriu şi am făcut primele angajări“, îşi aminteşte Andreea Grigore.
Investiţiile au ajuns la circa 50.000 de euro, dublate de multă muncă în spate. În ceea ce priveşte preţurile produselor Fizic, acestea pornesc de la aproximativ 200 de lei.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro