Afaceri de la Zero. Stup Edition. Două prietene din liceu care au plecat la facultate pe continente diferite s-au întors acasă şi au creat Inicio Agency, o agenţie de marketing creativă care va încheia acest an cu un portofoliu de 20 de clienţi

Autor: Alexandra Matei Postat la 12 decembrie 2023 75 afişări

Două prietene din liceu, Miruna Neacşu, absolventă de arhitectură în Manchester şi Camelia Antoci, care a studiat business şi finanţe la New York, s-au reîntâlnit după terminarea studiilor universitare într-un proiect antreprenorial în zona de comunicare şi marketing.

Afaceri de la Zero. Stup Edition. Două prietene din liceu care au plecat la facultate pe continente diferite s-au întors acasă şi au creat Inicio Agency, o agenţie de marketing creativă care va încheia acest an cu un portofoliu de 20 de clienţi

Inicio Agency oferă servicii de design, identitate vizuală, branding sau rebranding, dar şi alte elemente vizuale precum website, grafic design sau design de materiale de marketing Planurile de dezvoltare ale celor două fondatoare vizează extinderea echipei cu oameni specializaţi pe fiecare domeniu şi extinderea pe piaţa internaţională.

Două prietene din liceu, Miruna Neacşu, absolventă de arhitectură în Manchester şi Camelia Antoci, care a studiat business şi finanţe la New York, s-au reîntâlnit după terminarea studiilor universitare într-un proiect antreprenorial în zona de comunicare şi marketing.

Cele două antreprenoare au creat acum mai puţin de un an Inicio Agency, o agenţie de marketing creativă care a strâns în portofoliul său clienţi din domenii diverse, de la agricultură până la beauty. Până la final de 2023, agenţia va ajunge la un portofoliu de circa 20 de clienţi.

„Ne axăm pe tot ce înseamnă identitate vizuală, creaţie şi design. Ideea a luat naştere cu mult timp în urmă. Totul a început acum nouă ani, pe băncile liceului Sfântul Sava, acolo unde ne-am cunoscut eu şi partenera mea de business, Camelia Antoci. Ea are background în marketing, a studiat business şi finanţe în New York. După liceu, ambele am fost plecate pe alt continent pentru a studia. Însă, aveam amândouă aceleaşi valori şi aceeaşi dorinţă, de a crea ceva. Marketingul de la ea s-a întâlnit cu creaţia de la mine şi a ieşit Inicio“, a povestit Miruna Neacşu, cofondatoarea Inicio Agency.

Investiţia pentru a porni acest proiect, spune ea, a fost una destul de mică.

Cele două prietene au pornit la drum cu aproximativ 1.000 de euro.

Însă, investiţia în know-how a fost una semnificativă, subliniază Miruna Neacşu, iar ea a fost posibilă datorită lucrurilor învăţate în Stup, hub-ul pe care Banca Transilvania l-a creat pentru a ajuta antreprenorii aflaţi la început de drum să îşi pună în aplicare ideile de business. „În Stup ne-am deschis firma, am apelat la contabilitate şi finanţare. Prima oară am venit în Stup pentru evenimentele dedicate antreprenorilor la care încă vin. Mi se pare cea mai bună resursă“, a punctat cofondatoarea agenţiei.

Inicio Agency oferă servicii de design, identitate vizuală, branding sau rebranding, dar şi alte elemente vizuale precum website, grafic design, design de materiale de marketing sau social media. Majoritatea clienţilor vin către agenţie fie pentru că au nevoie de o schimbare de identitate sau de un început nou, fie pentru că le-a plăcut modul în care Inicio Agency se exprimă vizual.

Serviciile agenţiei, după cum spune Miruna Neacşu, sunt de două tipuri - cele oferite lună de lună, precum servicii de social media management, care costă câteva sute de euro, şi proiectele singulare, de branding, rebranding sau website, care ajung la câteva mii de euro.

Agenţia celor două antreprenoare urmează să aibă în perioada următoare şi primul angajat, în prezent Miruna Neacşu şi Camelia Antoci fiind singurele care lucrează full time. Inicio Agency lucrează, în schimp, şi cu alţi colaboratori.

„Ne dorim să ne mărim echipa pentru că viziunea noastră este să putem oferi servicii specializate pe orice nişă. Ne dorim să implementăm servicii precum modelare 3D sau editare video mai mult decât pentru social media. Vrem să avem oameni specializaţi pe fiecare domeniu.“

Un alt obiectiv, mai spune cofondatoarea agenţiei, este extinderea internaţională. Miruna Neacşu spune că i-ar plăcea să ducă Inicio Agency în Spania şi Italia.

În prezent, agenţia funcţionează full remote, cele două fondatoare lucrând din Bucureşti şi, respectiv, din Republica Moldova, întrucât Camelia Antoci locuieşte acolo. Jumătate dintre clienţi sunt din Republica Moldova, o pătrime sunt din România şi o pătrime sunt clienţi internaţionali, cei mai mulţi venind din America.

La finalul unui an întreg de funcţionare, ea estimează că Inicio Agency va depăşi 50.000 de euro cifră de afaceri.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.