100 Cele mai puternice femei din business. Mihaela Popescu, Area manager East Europe, North Sea & Sub-Saharan Africa, TenarisSilcotub
Cifră de afaceri (2022): 4.051 mil. lei
Venit net: 442 milioane lei
Număr de angajaţi: 1.900
Biografie:
Mihaela Popescu este area manager pentru Europa de Est, Marea Nordului şi Africa Subsahariană. Responsabilităţile sale includ TenarisSilcotub în România, o companie de producţie de ţevi fără sudură cu o cifră de afaceri de aproximativ 900 milioane USD (2022). TenarisSilcotub face parte din grupul Tenaris, lider mondial în producerea şi furnizarea de ţevi din oţel şi servicii conexe pentru industria energetică mondială şi alte aplicaţii industriale.
► Cu 20 de ani în urmă, lucram în consultanţă de aproape 10 ani, mai exact în M&A. Ofeream consultanţă clienţilor să cumpere sau să vândă companii, dar rareori aveam şansa de a participa la integrarea achiziţiei, după ce a avut loc tranzacţia. Mă gândeam să mă „aşez” într-un loc de muncă mai operativ, făcând o schimbare profesională, deşi îmi iubeam foarte mult munca. M&A este o lume fascinantă şi oferă posibilitatea de a crea valoare rapid şi de a întâlni o mulţime de oameni.
► În calitate de consultant, ai ocazia de a vedea multe industrii şi de a participa la diferite momente ale pieţei. Îmi amintesc de epoca boomului internetului, în care a existat atât de mult interes pentru a cumpăra companii din IT&C, indiferent de dimensiunea lor sau de rezultatele financiare. Privind în urmă, au fost vremuri „nebune”. Am avut, de-a lungul timpului, diverse oferte pentru a mă alătura altor companii, dar nu mi-am imaginat că voi alege o industrie „hard” precum sectorul siderurgic. Dar, uneori, viaţa te surprinde, ducându-te în locuri în care nu te
► Sectorul siderurgic este o industrie de bază pentru dezvoltarea globală, dar în acelaşi timp provocator ca emisii (spre exemplu, reprezintă 7% din emisiile de CO2 la nivel mondial). Sectorul trece printr-un proces de transformare majoră, datorită exigentelor de decarbonizare, care vor crea o provocare imensă pentru companii în următorul deceniu. Dacă adăugăm digitalizarea, AI, deficitul de competenţe calificate, îndrăznesc să spun că următorii ani vor fi foarte provocatori. În acelaşi timp, perioada va fi plină de oportunităţi pentru companiile care se adaptează şi care dau tonul schimbărilor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro