100 Cele mai puternice femei din business. Simona Cocoş, Director general, Zentiva România şi Moldova, grupul de companii Zentiva în România

Postat la 04 septembrie 2024 110 afişări

100 Cele mai puternice femei din business. Simona Cocoş, Director general, Zentiva România şi Moldova, grupul de companii Zentiva în România

Cifră de afaceri (2023): 1,528 mld. lei

Profit net: 282,5 mil. lei

Număr de angajaţi: 1.300

*Cifrele se referă la întreg grupul de companii Zentiva în România şi sunt calculate pe baza situaţiilor financiare preliminare, neauditate.


Biografie: Simona Cocoş este directorul general al Zentiva, unul dintre cei mai mari producători de medicamente din România. A absolvit Facultatea de Chimie, specialitatea inginerie chimică, şi deţine un MBA în management şi strategie. Activează în domeniul farma din 1995, perioadă pe parcursul căreia a deţinut diverse funcţii în vânzări şi marketing, precum şi poziţii regionale în cadrul Zentiva. Din 2009 este director general al Zentiva România şi Moldova.


► Acum 20 de ani îmi doream să  învăţ cât mai mult. Încă erau începuturile de formare şi profesionalizare a industriei pharma, lucram într-o corporaţie cu sisteme şi procese şi într-o piaţă neomogenă. Doream să sţiu cât mai multe, să fac multe, era foarte multă efervescenţă a creşterii personale şi a descoperirii. Nu ţinteam nepărat o poziţie sau un nivel profesional, voiam să acumulez şi mă bucuram de tot ce se mi se întâmpla profesional.

► Realitatea de azi este la fel de frumoasă pentru mine. Învăţarea este continuă pentru că lumea se schimbă. Am o altă poziţie acum şi alte responsabilităţi, dar şi contextul este altul. Medicina şi industria au evoluat, lumea evoluează şi are alte nevoi, colegii noştri mai tineri au o altă perspectivă, contextul extern organizaţiei te pune în faţa a nenumărate surprize, nu neapărat pozitive. Cele mai importante sentimente pe care le am sunt: al satisfacţiei de a învăţa, de adaptare şi de încredere în forţele proprii şi ale echipei, de fiecare dată când trecem cu bine peste situaţii complexe sau dificile.  Însă cea mai importantă schimbare faţă de acum 20 de ani este prezenţa valorilor într-un mod total diferit în deciziile şi relaţiile din interiorul organizaţiei şi faţă de lumea din care facem parte.

► Astăzi vedem deja semne ale viitorului. Oamenii trăiesc mai mult şi cu mai multe nevoi de îngrijire, cu costuri mai mari, cu opţiuni terapeutice personalizate. Evoluţia medicală şi farmacologică va fi probabil mai rapidă datorită modelărilor computerizate şi ale inteligenţei artificiale. Temerea cea mai mare pe care o am sunt inegalităţile privind accesul la sănătate. Progresul medicinei este costisitor, suprapunerea mai multor afecţiuni la pacienţi care trăiesc mai mult pune presiune pe fondurile de sănătate. Nu ne putem imagina un viitor mai bun în tratarea bolilor şi creşterea calităţii vieţii fără creşterea accesului la tratamente pentru toţi sau cât mai mulţi pacienţi.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.