90% din pantofi sunt importati
Romania a importat, anul trecut, 89 de milioane de perechi de pantofi. In timp ce incaltamintea produsa in tara este preferata de europeni, romanii aleg sa dea bani pe pantofi lucrati in China, India, Italia, Portugalia sau Spania.
Desi sunt peste 2.000 de producatori in sector, putini reusesc sa vanda conationalilor, pentru ca retelele specializate prefera sa cumpere marfa ieftina. "Consumatorii romani cauta, in general, pantofi ieftini, iar cei mai ieftini provin din import", spune Doru Mladin, presedintele patronatului din sector, O.P.PINC. Astfel, mai bine de 90% din marfa pe care o gasesc romanii in magazine e reprezentata de importuri, estimeaza Mladin.
Una dintre cele mai ieftine surse de materii prime este India, al doilea producator de incaltaminte la nivel mondial. Fiecare a saptea pereche de incaltaminte de piele din lume este produsa in India, tara care exporta anual peste 80 de milione de perechi de pantofi in tari din Uniunea Europeana si Statele Unite al Americii (din totalul de 100 de milione de perechi exportate global)
India prelucrează anual 186 milioane metri patrati de piele, acoperind aproximativ 10% din necesarul de piele la nivel mondial. Industria pielariei si a produselor din piele este una dintre ramurile cele mai importante ale economiei indiene, valoarea productiei anuale interne fiind de 6 miliarde USD, din care 2,7 miliarde merg catre export. Indienii au demarat deja prin Council for Leather Exports India (parte a Guvernului Indian, prin Ministerul Comertului si Industriei din India) si Ambasada Indiei la Bucuresti o serie de demersuri pentru facilitarea relatiilor de afaceri cu partenerii romani.
Azi daca vrei sa-ti dezvolti o afacere in domeniul pielariei nu mai poti ignora India. Nu avem numai materie prima, ci si costuri de productie mici si calitate buna. Exporturile Indiei catre Romania sunt de 1,5 milione de euro. E prin urmare e loc destul de crestere", considera Debashish Chakravarti, ambasadorul Indiei in Romania.
Dintre producatorii internationali care sunt prezenti cu fabrici in India sau cumpara materii prime si materiale de acolo, K. Elangovan, director executiv al Council for Leather Exports India aminteste marci precum Clarks, Deichmann, Ecco, Marks & Spencer, Nautica, Nike, Reebok, Next sau Bally.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro