Ceainaria pentru pasionatii de jocuri
Deschiderea unei cafenele sau a unei ceainarii poate parea o solutie la indemana pentru un tanar antreprenor fara experienta. Dar cum te diferentiezi cand in Bucuresti sunt sute de alte afaceri similare? Mihnea Radulescu a deschis, in premiera, o ceainarie pentru pasionatii de jocuri.
Serveste la mese, preia rezervarile telefonice, face aprovizionarea si, uneori, pregateste pentru clienti pana si sandvisurile din meniu. La 33 de ani, Mihnea Radulescu este un tanar antreprenor care s-a trezit in mijlocul unei afaceri aproape peste noapte: pana de curand, actualul proprietar de ceainarie lucra ca manager de proiect la o firma de consultanta in constructii. Era unul dintre cei mai vechi oameni din firma si probabil ca si acum ar mai fi lucrat tot acolo daca mica afacere pe care a pornit-o toamna trecuta n-ar fi inceput sa se dezvolte, iar implicarea lui totala n-ar fi devenit obligatorie. N-a stat mult pe ganduri pana sa intre in afaceri, iar prospectarea pietei a facut-o mai degraba pe baza observatiilor sale si a intuitiei.
Totul a pornit de la o pasiune care ajunsese sa-i ocupe aproape tot timpul liber. "Aveam o gasca de prieteni cu care jucam board game-uri (jocuri de societate, pe tabla de joc). Ne strangeam la fiecare sfarsit de saptamana, la mine acasa, si ne jucam pana dimineata", povesteste Mihnea Radulescu, proprietarul ceainariei Tabiet. Intalnirile erau insa destul de incomode - discutiile galagioase pana tarziu in noapte si fumul de tigara creau un mediu nepotrivit pentru fiul de numai cinci ani al lui Radulescu. Cum in Bucuresti nu exista nicio cafenea sau ceainarie in care sa-si poata intinde tablele de joc, au inceput sa caute solutii alternative. S-au gandit in prima faza sa inchirieze o garsoniera, care la sfarsit de saptamana sa se transforme in locul de intalnire pentru serile de jocuri. Stabilisera sa imparta costul chiriei, singura conditie fiind ca niciunul dintre membrii grupului sa nu se retraga pe parcurs. Chiar daca la inceput toata lumea a fost de acord, nu a durat mult pana cand o parte dintre prietenii lui Radulescu au inceput sa bata in retragere, ceea ce l-a readus in punctul de unde plecase.
"Solutia salvatoare a venit intr-o seara de duminica, vara trecuta, cand am ajuns la ceainarie, dupa ce aflasem ca se organizeaza o seara de jocuri", spune Radulescu. Era pentru prima oara cand ajungea in ceainaria Tabiet, dar si prima oara cand s-a gandit ca si-ar putea transforma pasiunea intr-o afacere. "Nu mai exista nicio ceainarie dedicata pasionatilor de jocuri in Bucuresti si, intamplator, proprietarii cautau cumparatori pentru afacerea lor. Deci aveam o nisa unde puteam sa ma dezvolt", mentioneaza Mihnea Radulescu. Proprietarii scosesera afacerea la vanzare pe Facebook si asteptau oferte, dar acestea intarziau sa apara. Cereau 7.000 de euro pentru preluarea actelor, a numelui si a unei parti din mobilier. "Am fost tentat imediat ce am auzit si am cantarit foarte bine oportunitatea. M-am gandit ca pot dezvolta ceva, nu cereau multi bani, insa erau si multe lucruri pe care trebuia sa le schimb si in care trebuia sa investesc: in meniu, spre exemplu, nu era decat ceai, or, unui grup de <gameri> trebuie sa le poti da si altceva - bere, sucuri, mancare", spune tanarul antreprenor.
Avea, deci, multe de facut - sa incheie contracte cu furnizori, sa cumpere frigidere noi si sa amenajeze bucataria, sa cumpere jocuri si mai ales sa gaseasca o strategie de promovare, cu atat mai mult cu cat ceainaria nu era foarte bine plasata. Dupa ce a cantarit oferta si posibilitatile de dezvoltare, a decis ca este o investitie buna si alaturi de doi prieteni a facut demersurile necesare pentru preluarea ceainariei. Au negociat pretul de achizitie pana la 5.000 de euro, insa modificarile pe care le-au facut s-au ridicat la circa 8.000 de euro, dintre care 2.500 de euro au fost folositi doar pentru a cumpara jocuri, ceea ce a dus investitia totala la 13.000 de euro. Cei trei asociati stabilisera sa imparta in mod egal investitia, ca si participatia lor in actionariatul firmei.
Nu a durat mult pana cand au aparut neintelegeri intre ei si, treptat, ceilalti au iesit din afacere, iar Radulescu a invatat prima sa lectie de business: mai devreme sau mai tarziu, orice parteneriat esueaza. "Este, de altfel, recomandarea mea pentru toti cei care vor sa isi deschida o afacere, orice afacere - chiar daca pare mai greu, faceti totul singuri, fara asociati", spune el.
CONTINUAREA IN PAGINA URMATOARE ->>>>>>
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro