Cifra de afaceri a Heineken Romania a crescut cu 20% in 2008

Postat la 31 martie 2009 27 afişări

Heineken Romania si-a crescut anul trecut cifra de afaceri cu 20%, pana la 960 milioane lei (brut) si 829 milioane lei (net).

„Heineken Romania a realizat o crestere a cifrei de afaceri cu 20% in 2008, reusita care ii consolideaza pozitia puternica de pe piata berii din Romania”, declara Edwin Botterman, managing director Heineken Romania.

Varful de lance al portfoliului, marca Heineken, a crescut anul trecut cu 26%. Portofoliul companiei mai cuprinde marcile Ciuc Premium, Golden Brau si Bucegi.

In 2008, Neumarkt a completat acest portofoliu, ca urmare a achizitiei Bere Mures de catre compania Heineken, in 2008.

La inceputul lunii aprilie 2009, procesul de integrare legala a compania Bere Mures in cadrul companiei Heineken Romania va fi finalizat. Aceasta actiune a debutat acum un an, cand Heineken N.V. a achizitionat fabrica romaneasca Bere Mures.

Anul acesta, Heineken Romania va continua sa investeasca in noua sa fabrica de bere si in marca Neumarkt, precum si in celelate fabrici si marci.

In urma procesului de integrare, Heineken Romania are cinci fabrici de bere la Constanta, Craiova, Hateg, Miercurea-Ciuc si Targu Mures.

Heineken Romania este cel mai mare producator de bere de pe piata de bere din Romania, cu o cota de piata de 29%, in ceea ce priveste volumul de vanzari (AC Nielsen, 2008). Portofoliul de mǎrci oferit de Heineken Romania acopera toate segmentele pietei: Heineken, Zipfer (import), Edelweiss (import), Gösser, Schlossgold, Silva, Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt, Bucegi, Gambrinus, Harghita si Hategana.

Compania are cinci fabrici in Constanta, Craiova, Hateg, Miercurea Ciuc si Targu Mures.

In 2008, piata romaneasca de bere a crescut cu aproximativ 5%. Segmentul care s-a dezvoltat cel mai mult este cel super premium international. In 2008, segmentul super premium a atins o cota de piata de 9,3 %, segmentul premium – 11,7 %, segmentul mainstream – 36,2%, segmentul economic - 40,3 %, iar cel al berii fara alcool a ajuns la 2,5 % (AC Nielsen, 2008).

In ceea ce priveste ambalajele, cota de piata a segmentului PET a ramas stabila, in timp ce cota de piata a segmentul CAN (doza) a crescut. Prin urmare, in 2008, segmentul PET ocupa o cota de piata de 44,5%, segmentul berii la sticla – 40%, segmentul CAN - 12,2 %, iar segmentul Keg – 3,3 % (AC Nielsen, 2008).

 

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/cifra-de-afaceri-a-heineken-romania-a-crescut-cu-20-in-2008-4120585
4120585
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.