Cine este românca care vinde dulciuri de milioane de euro în România. Ea vrea ca anul acesta să se extindă în toată ţara

Postat la 27 iunie 2024 4832 afişări

Cine este românca care vinde dulciuri de milioane de euro în România. Ea vrea ca anul acesta să se extindă în toată ţara

100 Cele mai puternice femei din business. Nicoleta Hriţcu, CEO, RETRO FOOD (Cuptorul Moldovencei)

Cifră de afaceri (2023): 2 mil. euro

Profit net: 120.000 de euro

Număr de angajaţi: 70


Biografie:

Are rădăcini puternice în Soroca, Republica Moldova, însă liceul şi cele două facultăţi (Facultatea de Teatru şi Facultatea de Economie şi Administrare Afacerilor) le-a absolvit în Iaşi.

A început un business cu o investiţie de 20.000 de euro în 2012, şi-a dublat cifra de afaceri de la an la an, până în pandemie, iar acum reprezintă cel mai mare lanţ de cofetării din Iaşi, cu nouă puncte de vânzare şi 70 de angajaţi. Succesul, în viziunea ei, se referă la obţinerea liniştii interioare, a sănătăţii, a libertăţii de a face ceea ce îţi doreşti, în armonie cu valorile tale, păstrând relaţii bune cu oamenii importanţi din viaţa ta.


► Anul 2002 mă găsea pe holurile Facultăţii de Teatru din Iaşi. Îmi doream să fiu actriţă. Asta după ce am vrut să fiu doctor.

► Socoteala de-acasă nu s-a potrivit cu cea din târg. După terminarea facultăţii, nu am reuşit să-mi găsesc un loc de muncă stabil. Aveam câteva colaborări cu Teatrul Naţional şi cu Ateneul, dar remuneraţia era atât de mică, încât eram întreţinută în continuare de părinţii mei. Mergeam la casting în Bucureşti foarte des. Culmea este că, după fiecare casting, eram aproape sigură că am obţinut rolul. În timp, încrederea în mine, ca actriţă, s-a cam năruit şi, trei ani mai târziu, am hotărât să renunţ.

Pur şi simplu simţeam că nu sunt suficient de talentată. Şi am decis să încep un alt capitol din viaţa mea şi anume cel de familie. M-am căsătorit şi am devenit mamă a doi copii, ceea ce m-a determinat să fiu mult mai responsabilă. Am reînceput cursurile Facultăţii de Economie şi am absolvit la specializarea „Marketing” datorită mentorului meu Prof. Dr. Corneliu Munteanu. Am învăţat să-mi depăşesc limitele, să fac efort susţinut, să înţeleg lucrurile complicate, să am rezultate bune. Logica, analiza, abilitatea de a privi în ansamblu, de a genera concluzii, toate mi le-am format la această facultate.

► Mă aştept, în următorii ani, să înflorească afacerile artizanale, dar în acelaşi timp vor apărea şi producători mari în piaţa locală, care să livreze pe plan naţional. De asemenea, îmi doresc să devenim competitivi şi pe piaţă europeana. Dar aici, aşa cum am mai spus, trebuie să luăm în calcul dezvoltarea tehnologiei. Trăim nişte vremuri foarte interesante şi digitalizarea a devenit necesară dacă vrei să ţii pasul. Ori învăţăm, ne adaptăm şi ne îmbunăţim prestaţia în industrie, ori devenim irelevanţi. Cu siguranţă, vom ajunge să folosim şi inteligenţa artificială în laborator.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.