Cum vrea acest tânăr să distrugă o companie gigant evaluată la 69 de miliarde de dolari
"Cred că Uber este cu adevărat o companie rea", este de părere Talmon Marco.
Talmon Marco l-a cunoscut pe Travis Kalanick, CEO-ul Uber, în anul 2000 când au vrut să se unească împotriva lui Napster, fiecare având propriul serviciu de file sharing. Parteneriatul nu s-a materializat şi acum amândoi deţin companii ce activează în acelaşi domeniu.
Mulţi oameni critică Uber, dar puţini au destui bani să facă ceva în această privinţă. Talmon Marco ar putea fi unul dintre oamenii de afaceri care ar putea avea un cuvânt de spus în această dispută. În 2014 Marco a vândut Viber, aplicaţie de mesagerie, pentru 900 de milioane de dolari. S-a mutat la New York şi s-a gândit să înfrunte Uber pornindu-şi propria companie de ride-sharing.
Marco a înfiinţat Juno care funcţionează pe aceleaşi principii ca Uber, dar cu o singură diferenţă - promite să-şi trateze angajaţii mai bine decât compania înfiinţată de Travis Kalaick.
Juno va lua un comsion mai mic de la şoferi (10% comision dintr-o cursă, cu 15% mai puţin decât Uber) şi le va oferi şi acţiuni în cadrul companiei. Compania se află la început şi acţionează deocamdată doar în New York. Din februarie până acum Juno a ajuns la 8300 de şoferi care au realizat 105,000 de curse. Pe de altă parte, Uber a crescut la fel de repede: aproape 35,000 de şoferi au realizat câte o cursă fiecare în ultima săptămână din August.
Marco nu-şi angajează şoferii full timp, iar asta este un avantaj deoarece nu este obligat să le ofere salarii minime şi nici beneficii.
Lyft şi Uber au cheltuit miliarde de dolari luptându-se pentru a atrage şoferi de parte lor. În timp ce Uber este proftabil în New York, compania a pierdut peste 100 de milioane de dolari în Statele Unite în alte doilea trimestru din 2016. Iar dacă Juno vrea să atragă şoferi prin tăierea comisioanelor, chiar şi într-un singur oraş, va muri înaintea lui Uber, spun jurnaliştii de la Bloomberg. Comisionul de 10% este o măsură temporară deoarece compania va revizita cât va lua comision pe 1 aprilie 2018, presupunând că atunci compania va migra către comsioane apropiate cu cele oferite şi de alţi competitori.
Provocarea lui Juno este să construiască un model economic alternativ care este sustenabil, dar şi atractiv şoferilor. O alternativă este să le ofere şoferilor acţiuni, iar alta ar fi să le ofere contracte de muncă pe termen nederminat celor care doresc asta. Însă acţiunile cu pricina pot fi tranzacţionate doar după ce, dacă compania se va lista la bursă sau dacă va fi achiziţionată în următorii şapte ani.
Biroul lui Juno se află chiar în centrul "Big Apple" în clădirea One World Trade Center. "Pot să-ţi zic clar că pierdem bani acum. Este uşor să-ţi dai seama", a spus Talmond Marco.
Juno şi-a construit afacerea direct pe spatele competiţiei şi folosesc sistemul de rating al Uber sau Lyft pentru a decide dacă un şofer este îndeajuns de bun pentru a fi angajat. Acest sistem este rar întâlnit în alte industrii, este de părere Melissa Schilling, profesor de management la New York University, care spune că "Uber cheltuieşte mulţi bani recrutând şoferi, educând piaţa, drept urmare, alţi jucători mai mici pot intra mai uşor pe piaţă."
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro