Frumuseţe digitală
Odată cu suspendarea evenimentelor private şi a mersului la birou, saloanele de înfrumuseţare au devenit unul dintre perdanţii pandemiei. Cum poate ajuta o platformă online businessurile din industrie, aflate în impas?
Platforma de rezervări Stailer, dedicată saloanelor de înfrumuseţare şi barbershopurilor, a fost răspunsul a patru antreprenori români în faţa crizei apărute în domeniu, odată cu restricţiile impuse anul trecut pe fondul pandemiei. Ideea businessului a apărut la începutul lui 2020, imediat după intrarea în lockdown. „La acel moment căutam oportunităţi care să ne ajute să vedem situaţia pandemiei ca pe un pas înainte, să putem face ceva util în urma acestui context nefavorabil”, povesteşte Bogdan Clipici, cofondator şi chief sales officer, Stailer.
El a pus bazele afacerii alături de Andrei Ursachi (CEO), Naliciadji Vladislav (CPO) şi Attila Gere (CTO). „Au fost mai multe idei puse pe masă şi discutate, iar până la urmă am rămas la Stailer. Printre factorii care ne-au făcut să luăm decizia aş aminti, în primul rând, tendinţele de digitalizare accelerată, dar şi competiţia scăzută şi consumatorii care sunt tot mai familiarizaţi cu aplicaţii care permit accesul la economia on-demand.”
Platforma a fost lansată la jumătatea lunii noiembrie a anului trecut, cu o investiţie de 200.000 de euro, obiectivul iniţial fiind acela „de a câştiga o cotă cât mai mare din piaţa de beauty, într-un timp cât mai scurt”. În septembrie anul acesta compania a încheiat o rundă de finanţare pre-seed în valoare de 500.000 de euro, „cu scopul precis de a accelera digitalizarea industriei de beauty. Pe asta ne-am concentrat”. Businessul a început să înregistreze venituri începând cu anul 2021, iar în perioada următoare estimează o creştere accelerată a tranzacţiilor intermediate prin platformă, având în vedere viteza de scalare la nivel naţional, unde săptămânal sunt adăugate peste 50 de noi saloane partenere. În 6 luni, fondatorii şi-au propus să intermedieze prin platformă servicii de la 1 milion de euro pe lună. Bogdan Clipici susţine că, în momentul de faţă, în piaţa locală există peste 6.000 de saloane de înfrumuseţare şi barbershopuri, dintre care aproximativ 1.200 folosesc soluţii de digitalizare, iar peste 700, prezente în 20 de oraşe din România, folosesc platforma Stailer. Până la finalul acestui an, compania ţinteşte 1.000 de saloane partenere.
Ca beneficii ale listării pe Stailer, Bogdan Clipici enumeră programările suplimentare, clienţii noi, vizibilitatea şi notorietatea, plus un calendar digital gratuit. Potrivit lui, saloanele partenere Stailer înregistrează o creştere semnificativă a numărului de clienţi, dar şi o cerere mai mare de programări. „Multe dintre ele primesc în fiecare lună peste 150 de programări suplimentare, iar astfel îşi cresc veniturile cu până la 2.000 de euro lunar. Totodată, digitalizarea activităţii din salon poate creşte veniturile anuale cu până la 20% încă din primul an de implementare, iar pe termen lung, creşterea poate ajunge până la 35-40%, în funcţie de capacitatea salonului.”
Antreprenorul spune că, nu există niciun cost pentru listarea în Stailer, şi nici costuri lunare, de tip abonament, pentru membri. „Când angajatul unui salon adaugă în calendarul digital, fără niciun cost, programările pe care le are deja stabilite, platforma identifică spaţiile libere din calendarul partenerului respectiv, cu scopul de a-i furniza programări suplimentare. Aici intervine singurul cost al platformei: este un comision fix, de 1 euro per programare primită prin intermediul Stailer. Pentru o programare cu cost de sute de lei, cum ar fi una pentru coafat şi vopsit, spre exemplu, asta înseamnă mai puţin de 2%.”
În decembrie, compania se aşteaptă să atingă cifra de 20.000 de clienţi, aduşi către saloanele partenere prin platforma Stailer. „Clienţii care folosesc aplicaţia noastră sunt oameni obişnuiţi să-şi achiziţioneze servicii şi produse direct de pe telefonul mobil, spre exemplu vacanţe sau mâncare”, notează Bogdan Clipici. El spune că două categorii principale de clienţi sunt profesioniştii din zona corporate şi studenţii, atât femei, cât şi bărbaţi, cu preponderenţă doamne şi domnişoare, deoarece ele frecventează mai mult saloanele de înfrumuseţare. „Diversitatea saloanelor şi a serviciilor le permite atât celor cu venituri mai scăzute, cât şi celor cu venituri medii şi peste medie să îşi găsească pe Stailer servicii potrivite pentru bugetul şi standardul lor.”
Antreprenorul susţine că, vorbind de un volum important de saloane – numai în Bucureşti fiind listate peste 200, iar în Cluj-Napoca, peste 100 – şi diversitatea serviciilor este foarte mare, ceea ce reprezintă un beneficiu extrem de important pentru clienţi. „De pildă, un serviciu foarte căutat de către bărbaţi, tunsul, poate fi rezervat cu preţuri cuprinse între 25 şi 120 de lei, în funcţie de salon şi de experienţa pe care şi-o doreşte clientul. În privinţa doamnelor şi domnişoarelor, unele dintre cele mai căutate servicii sunt: tuns, vopsit, manichiură, cosmetică şi make-up.”
Echipa businessului este alcătuită în prezent din 18 persoane. „În departamentul de vânzări şi suport clienţi avem o echipă formată din 12 colegi. Punem mare accent pe cultura organizaţională şi pe dezvoltarea profesională a tuturor angajaţilor. Un exemplu concret ar fi faptul că ne alocăm zilnic o oră de studiu, în care citim, parcurgem cursuri şi seminarii, iar săptămânal avem parte de training şi coaching live.”
În ceea ce priveşte competiţia, antreprenorul susţine că acest start-up a apărut tocmai printr-o analiză a pieţei „care ne-a arătat că nu ar exista o competiţie relevantă pe piaţa din România”. Potrivit lui, „unicitatea businessului, eficienţa lui, simplitatea cu care se realizează lucrurile de ambele părţi – clienţi şi saloane de beauty”, au adus şi succesul afacerii. „Am reuşit să împlinim această nevoie care exista pe piaţă, într-un context pandemic când era cu atât mai necesară o astfel de idee trecută-n digital.” De altfel, adaugă el, situaţia generată de pandemia de COVID-19 şi de imprevizibilul cu care ne confruntăm zi de zi reprezintă provocarea cea mai mare din industria în care activeză. „Dinamica pieţei se schimbă, dar noi încercăm să monitorizăm atent lucrurile şi încercăm să găsim oportunităţile în contextul dat.” El enumeră şi principalele provocări cu care se confruntă în general proprietarii de saloane, „pentru că aceasta e industria în care activăm, alături de ei”. Acestea ar fi, atragerea de clienţi noi, fidelizarea clienţilor existenţi, retenţia angajaţilor şi monitorizarea afacerii. „Provocările lor sunt date în primul rând de preţul şi de efortul digitalizării. Implementarea greoaie şi costurile unor abonamente lunare sunt motivele pentru care profesioniştii din beauty aleg în continuare pixul şi foaia. „Mai mult decât oricând, adaugă antreprenorul, profesioniştii şi saloanele au acum nevoie de clienţi noi, iar consumatorii, de o metodă simplă şi rapidă de a se programa la servicii de înfrumuseţare doar prin câteva clickuri. „Vrem, nu vrem, pandemia a accelerat anumite trenduri ce ţin de digitalizare. Ceea ce facem noi prin platforma Stailer este să răspundem acestor nevoie ale pieţei.”
Planurile celor patru fondatori pentru 2022 sunt legate în principal de extinderea Stailer pe plan internaţional. Prin urmare, compania pregăteşte o echipă dedicată pentru Ungaria. Pe viitor, reprezentanţii businessului au în vedere o nouă rundă de finanţare, de aproximativ 2 milioane de euro. „În acest sens, ce pot spune acum e că suntem în discuţii cu mai multe fonduri de investiţii şi luăm în considerare o rundă de tip bridge şi, abia ulterior, o rundă de finanţare de tip seed”, susţine Clipici.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro