Odorizantul de 10 milioane de euro

Autor: Ioana Matei Postat la 10 septembrie 2015 4364 afişări

Odorizantul de 10 milioane de euro

Oricine trecea prin pădurea verde, zona timişoreană unde are sediul Continental Anvelope Timişoara, simţea mirosul afacerii de cauciucuri, a cărei producţie creşte cu sute de cauciucuri de la un an la altul. Noiembrie 2015 este momentul când vizitatorii fabricii ar trebui să nu se mai poată orienta după miros pentru a găsi intrarea.

Suntem aici pentru a rămâne (We are here to stay)“, explica Nikolai Setzer, directorul diviziei de anvelope şi membru în consiliul executiv al Continental, principalul motiv pentru care consideră justificată investiţia de 10,5 milioane de euro în tehnologiile de tratare a mirosului dezvoltate de fabrica de anvelope Continental din Timişoara, unică în rândul celor 24 de unităţi ale diviziei răspândite în toată lumea. Inaugurată în urmă cu 15 ani, uzina de la Timişoara produce anual circa 16 milioane de anvelope, ce ajung atât pe pieţe din Europa, cât şi din Statele Unite ale Americii ori din Asia, cu 40% din producţie având ca destinaţie marii producători de automobile, iar restul piaţa de înlocuiri.

Grupul german este cel mai mare producător de componente de pe piaţa locală şi a înregistrat anul trecut prin cele şapte companii din România o cifră de afaceri cumulată de 2,020 miliarde de euro, în creştere cu 10,5% faţă de anul anterior, potrivit datelor grupului. Exporturile grupului au crescut anul trecut cu 11,2% faţă de 2013, la 1,85 miliarde de euro, exporturile reprezentând 91% din cifra de afaceri. „Avem aproximativ 200.000 de angajaţi în lume, în total, şi avem 15.000 de angajaţi în România, prin urmare este o ţară strategică din portofoliul nostru de 15 ţări; România este printre cele mai mari ca număr de angajaţi şi creştem puternic, pentru că nu suntem aici doar pentru a produce şi a vinde anvelope, ci suntem prezenţi şi cu centre de cercetare şi dezvoltare, ceea ce ne spune că există viitor puternic în viitorul Continental pe această piaţă“, argumentează Setzer importanţa strategică a uzinei de la Timişoara şi motivele implementării programului de reducere a percepţiei mirosului.

De-a lungul timpului, uzina a evoluat de la producţia cauciucurilor de dimensiuni mici, de 13 şi 14 ţoli, spre cele de 20 ţoli (ultra high performance), pentru maşini precum Jaguarul, ori spre cele pentru maşini electrice, axate pe sustenabilitate şi destinate consumului redus. Anterior tehnologiei de reducere a mirosului, compania a crescut capacitatea de producţie a fabricii cu aproximativ 600 de anvelope, iar în 2015 au introdus un nou echipament care produce profile pentru cauciucuri, reprezentând o investiţie de aproximativ 5 milioane de euro.

Concomitent cu această dezvoltare şi celelalte tehnologii implementate (obiectul unor investiţii de 370 de milioane de euro până în prezent), şi Timişoara s-a extins cu cartiere de locuinţe în nordul oraşului, în apropierea fabricii, astfel că disconfortul creat de mirosul producţiei anvelopelor a devenit neplăcut pentru din ce în ce mai multe persoane.

După discuţii îndelungi reflectate şi în presa locală între reprezentanţii autorităţilor, Garda şi Agenţia de Mediu şi cei ai companiei germane, s-a ajuns la soluţia implementării programului de reducere a percepţiei mirosului.

Programul constă în două soluţii tehnice: una dintre acestea reprezintă o inovaţie şi a fost dezvoltată special pentru fabrica de anvelope de la Timişoara – neutralizarea moleculelor cu miros specific prin intermediul oxigenului activ, care este numită tehnologie cu Plasmă Rece (Cold Plasma); a doua soluţie, Oxidarea Termică Regenerativă (Regenerative Thermal Oxidation), implică neutralizarea compuşilor volatili, prin intermediul oxidării la temperatură ridicată şi a fost implementată şi în alte fabrici Continental din cadrul grupului. Compania a demarat testele pilot pentru implementarea tehnologiei de reducere a percepţiei mirosului specific procesului de producţie în perimetrul fabricii la finalul lui 2013, la începutul lunii iunie acestui an au inaugurat prima fază a soluţiei tehnice, iar până la finalul anului toate echipamentele implicate în proiect vor funcţiona la capacitatea maximă.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/odorizantul-de-10-milioane-de-euro-14706462
14706462
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.