Tetra Pak: consumul de lapte va creste in urmatorii trei ani

Postat la 02 iunie 2009 53 afişări

Tetra Pak anticipeaza cresterea continua a consumului de lapte in urmatorii 3 ani, la nivel mondial, cu o rata anuala de 2,2%.

Dennis Jonsson, Presedinte si CEO al Tetra Pak Group spune: “Ne asteptam ca manifestarea a doua tendinte sa influenteze consumul de lapte in urmatorii 3 ani: predilectia pentru lapte ambalat si dezvoltarea pietelor emergente”. Pietele emergente contribuie cu aproape 96% la consumul global.

Responsabile in cea mai mare masura de cresterea globala a industriei lactatelor sunt pietele emergente precum Pakistan, China si Orientul Mijlociu. Aceste tari experimenteaza cea mai rapida dezvoltare a consumului, datorita cresterii populatiei si a venitului gospodariei, aparitia de noi trend-uri in alimentatie si constientizarea beneficiilor consumului de lapte. In perioada 2005 - 2008, in China consumul de produse lactate lichide a crescut cu o rata anuala de 13,4%, ajungand la un nivel record de 27 miliarde litri in 2008, chiar 39,4 miliarde litri daca adaugam si produsele lactate alternative din soia, orez, cereale si alte seminte.

Laptele ambalat va reprezenta 72% din consumul global in 2012.

Un alt factor de crestere a carui prezenta se face simtita mai ales in pietele emergente, este reconsiderarea modului in care produsele lactate lichide sunt ambalate si cosumate. Din 2005 pana in 2008, laptele neambalat a scazut ca pondere in consumul global cu 1,8%.

In aceeasi perioada ponderea laptelui UHT a crescut cu 3,2% in consumul mondial de produse lactate lichide. Tetra Pak estimeaza o crestere anuala (CAGR) a consumului de lapte UHT de 5.2% pana in 2012, reprezentand in cifre absolute 70 miliarde litri. De fapt, laptele ambalat reprezinta motorul cresterii categoriei din care face parte (produse lactate lichide). Se anticipeaza ca pana in 2012, ponderea laptelui ambalat in consumul mondial va ajunge la 72%.

Aceasta previziune este inclusa in Tetra Pak Dairy Index (Indexul Lactatelor), un raport recent, cu aparitie bianuala. In documentul mentionat sunt semnalate tendintele actuale din industria laptelui, pe baza carora procesatorii de lapte sau retailerii isi pot forma o opinie asupra oportunitatilor de crestere.

Mai mult de 31% dintre consumatori pun pe locul intai grija de a avea destui bani pentru plata facturilor si a unui trai decent, conform unei cercetari recente, efectuate de GfK Roper Consulting. In conditiile actuale, anticipam ca majoritatea consumatorilor se va concentra asupra nevoilor de baza, a spus Dennis Jönsson: “De exemplu, s-ar putea sa inlocuiasca produsele lactate cu valoare adaugata cu lapte simplu sau se vor orienta catre marci ori marci de magazin. Chiar si in conditii vitrege, consumul de lapte va creste, sub forme previzibile in viitor”.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Tetra pak,
consum de lapte,
fmcg
/actualitate/afaceri/tetra-pak-consumul-de-lapte-va-creste-in-urmatorii-trei-ani-4478686
4478686
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.