Un boost de energie. Cum au reuşit doi antreprenori să pornească o afacere bazată pe gustările dintre mese

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 31 octombrie 2020 144 afişări

„Nibble”. În engleză, înseamnă „a ciuguli”. În română, înseamnă afacerea lui Lucian Harea şi a lui Vladislav Pătraşcu, doi tineri, prieteni buni, care se cunosc din primul an de şcoală. Au vrut să facă gustări sănătoase, genul micului pacheţel pe care să-l ai la îndemână când foamea loveşte cel mai tare. Pe numele lor, Nibble.

Am început cu un program de susţinere a start-up-urilor organizat de Universitatea de Vest din Timişoara, după care am participat la ediţia 2018 Innovation Labs Timişoara, EIT Food Grants Galaţi, EIT Food Jumpstarters Madrid, unde ne şlefuiam ideea pentru piaţa românească şi căutam ajutorul şi sfaturile mentorilor şi partenerilor, pentru ca în final, în august 2019 să deschidem firma”, spune Lucian Harea, unul dintre fondatorii Nibble.

Afacerea lor este încă la început, aşa că el şi Vlad trebuie să le facă pe toate, deşi fiecare are responsabilităţile lui clare. Lucian vine cu un bagaj de cunoştinţe în domeniul alimentaţiei, după ce a urmat câteva cursuri de profil, precum Stanford Introduction to Food and Health, Micro and Macro Nutrients. El se ocupă de planificarea şi organizarea firmei, căutarea de noi parteneri, membri, clienţi, administrarea financiară. La rândul său, Vlad este responsabil de întreaga reprezentare estetică a produselor, a firmei, a materialelor promoţionale, a site-ului, precum şi studii de piaţă pentru a-şi înţelege bine clienţii şi concurenţa. Pentru partea nutriţională, cei doi colaborează cu Maria Varga, nutriţionist dietetician cu peste opt ani de experienţă.

„Dacă e să ne referim la afaceri şi industrii în general, putem spune că am investit puţin deocamdată, cam câteva mii de euro. Realmente, fiind şi studenţi şi lucrând în paralel, am investit banii puşi deoparte, bani din partea familiilor şi a prietenilor care ne susţin, precum şi câteva premii din partea organizaţiilor care organizau acceleratoarele la care participam.”

Concret, Nibble înseamnă mixuri de nuci şi seminţe, care să potolească nu doar foamea, ci şi alte nevoi din cursul unei zile: energia pentru o sesiune de sport, cheful de leneveală pe canapea sau gustarea dintr-o pauză mică, la şcoală sau la serviciu. Tot pentru că afacerea este la început de drum, Lucian şi Vlad au avut nevoie de mai bine de jumătate de an pentru a ajunge la primii clienţi.

„Cumpărătorii sunt persoanele tinere, interesate de un mod sănătos de viaţă, sportive, persoanele din business, cu foarte puţin timp la dispoziţie, mereu pe drumuri şi care cu dificultate găsesc timp să ia o masă sănătoasă la timp, dar şi copiii care merg la şcoală, iar părinţii îşi doresc ca aceştia să aibă la îndemână gustări sănătoase.”

Afacerea Nibble este încă la început, aşa că Lucian şi Vlad trebuie să le facă pe toate, deşi fiecare are responsabilităţile lui clare.

O cutie predefinită de gustări sănătoase pentru câteva zile, cu porţii limitate şi valori nutritive controlate, costă 54 de lei şi conţine gustări pentru cel puţin trei zile. Totul se ambala, până de curând, într-un spaţiu din Timişoara. Lucian şi Vlad au pornit însă căutările pentru un spaţiu nou, de data aceasta în Cluj-Napoca, pentru că vor să mute acolo producţia. De vândut, deocamdată vând doar online şi au început colaborări cu unele cafenele care iau produsele Nibble în rol de distribuitori.

Pandemia a influenţat însă deciziile potenţialilor clienţi, iar firmele care pentru Nibble reprezintă un client-ţintă au început să-şi gestioneze activitatea cu angajaţii activând de acasă. Dar asta nu-i opreşte nici pe departe pe cei doi antreprenori să meargă mai departe.

„Pentru a doua jumătate a anului (2020 – n. red.) ne dorim în primul rând să colaborăm mai mult cu reprezentanţii B2B (firme, cafenele, evenimente organizate), ne dorim să lansăm cel puţin unu-două produse noi, mai speciale şi dedicate mai mult copiilor şi, mai mult decât atât, să pornim şi livrările în ţară pentru ca produsele noastre să ajungă şi la clienţii care ne susţin din alte localităţi.”

O cutie cu predefinită de gustări sănătoase pentru câteva zile, cu porţii limitate şi valori nutritive controlate, costă 54 de lei şi conţine gustări pentru cel puţin trei zile.



5 idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Dolce by Vero – atelier de dulciuri artizanale (Corbeanca)

Fondatori: Veronica şi Rareş Zlătaru

Investiţii: 150.000 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru 2020: 150.000 de euro

Prezenţă: Corbeanca

Paso Doble Boutique – magazin tip outlet (Cluj-Napoca)

Fondatoare: Mihaela şi Antonia Rusu

Investiţie iniţială: 15.000 de euro

Cifră de afaceri în 2019: 17.000 de lei (3.600 de euro)

Prezenţă: Cluj-Napoca

Alyna – atelier de măsuţe personalizate din lemn (Cluj-Napoca)

Fondatori: Alina şi Paul Augustin

Cifră de afaceri în 2019: 25.000 de euro

Prezenţă: online

Funkers – brand de haine funky pentru femei (jud. Teleorman)

Fondatoare: Georgiana Popa

Investiţie iniţială: 20.000 de lei (4.200 de euro)

Cifră de afaceri în 2019: 580.000 de lei (122.000 de euro)

Prezenţă: online, pe site-ul propriu şi pe eMag

Catryoshka – atelier pentru iubitorii de pisici (Bucureşti)

Fondatori: Irina şi Teodor Cerneleţchi

Investiţii: 40.000-50.000 de euro

Cifră de afaceri în 2019: 100.000 de euro

Prezenţă: online


ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de

70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.