Amazon, cel mai sigur pariu din sectorul de retail în 2019? Unde recomandă analiştii să investiţi banii
Consumul este încă puternic la finalul lui 2018, iar asta oferă perspective bune de început de an pentru companiile din retail, potrivit Fortune.
Spre exemplu, în SUA, consumul a adus circa trei sferturi din creşterea economică din ultimul trimestru.
Cu toate acestea, Melda Mergen, deputy global head o equities în cadrul Columbia Threadneedle Investments, se aşteaptă la o încetinire a consumului în 2019 faţă de 2018.
Când economia apasă pedala de frână, investitorii s-au refugiat în mod istoric tot timpul în acţiunile companiilor cu activitate bazată pe consum – companii care produc pastă de dinţi, cereală şi alte produse pe care clienţii le vor cumpăra mereu.
Aceste acţiuni au crescut semnificativ în ultimii ani şi au atras investitorii dornici de câştiguri.
Acţiunile Coca-Cola, spre exemplu, se tranzacţioneză la 76x, cu o performanţă aproape la fel de bună ca cea a Amazon. Aceste creşteri însă sunt considerate „prea mari” pentru a mai oferi un refugiu sigur investitorilor.
„Într-un declin prelungit, suntem îngrijoraţi că aceste acţiuni nu îţi vor da genul de protecţie pe care ţi-o ofereau în mod tradiţional”, spune Tom Hancock, managerul fondului GMO Quality Fund, cu un portofoliu de 6,8 miliarde de dolari.
În schimb, investitorii se uită mai atent la câţiva discounteri care sunt legaţi atât de nevoile consumatorilor cât şi de trecerea înspre piaţa de comerţ electronic.
Discounterii au dezvoltat o relaţie de simbioză atât cu clienţii care cumpără exclusiv online, cât şi cu cei care vor să meargă în magazin să cumpere.
Barbara Miller, care gestionează 10,3 miliarde de dolari în cele trei fonduri Federated Kaufmann, susţine compania TJX, compania-mamă a unor discounteri americani precum T.J. Maxx şi Marshalls. Miller susţine că TJX are potenţialul de a depăşi atât creşterea sectorului de retail cât şi creşterea pieţei.
Dan Chung, CEO şi CIO al Fred Alger Investments, crede că Burlington Stores – un discounter cu venituri de şase ori mai mici decât TJX – poate creşte chiar mai rapid, după ce a anunţat că va deschide 50 de locaţii noi pe an, pe lângă cele 650 existente deja şi că va folosi o strategie imobiliară bazată pe analiză de date.
Chung se aşteaptă ca veniturile Burlington să crească la o rată anualizată de 10% pe an în următorea perioadă şi să îşi extindă marja operaţională de 8%.
CEO-ul Fred Alger Investments este încrezător, de asemenea, şi în capătul de lux al spectrului. „Cred că în retail cel mai greu este să fii în linia de mijloc”, spune el.
Acesta consideră că Tiffany, legendarul brand de diamante care are un nou CEO, ar putea avea perspective bune.
Inelele de logodnă reprezintă peste 25% din vânzările de 4,2 miliarde dolari ale Tiffany – un business la care Chung se aşteaptă să nu încetinească chiar dacă economia globală încetineşte.
Astfel, retailerii cu cele mai bune perspective de creştere pe bursă pentru 2019 aleşi de analiştii şi managerii de fonduri de investiţii chestionaţi, sunt TJX Companies, Burlington Stores, Tiffany, Home Depot, Amazon, Constellation Brands.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro