ANPC despre facturile la energie: Prezenţa celui care citeşte contorul să fie semnalată
ANPC face cunoscute concluziile cu privire la situaţia facturilor din energie şi a reclamaţiilor primite pe această temă. Propunerea este ca prezenţa celui care citeşte contorul să fie semnalată.
După reclamaţiile depuse referitoare la modul în care sunt calculate facturile la energie, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) are câteva concluzii cu caracter general.
Cauzele cele mai frecvente ale nemulţumirilor, din ultima perioadă, sunt următoarele:
- Consumatorii sunt insuficient informaţi de către furnizorii de energie cu privire la importanţa transmiterii indexului către aceştia, periodic, şi la consecinţele neducerii la îndeplinire a acestui act
- Lipsa personalului sau existenţa unui personal insuficient pentru citirea contoarelor/indexului consumat, pentru o verificare a transmiterii valorii corecte a acestuia, astfel încât facturile să poată fi calculate pe baze corecte de consum.
„În scopul asigurării că citirea contoarelor de către personal specializat se realizează de fapt, ANPC va propune Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) introducerea unui sistem de semnalizare a prezenţei fizice, pe teren, a cititorului de contor, astfel încât consumatorul să fie informat asupra momentului citirii indexului de consum”, arată ANPC.
Totodată, ANPC consideră, însă, că cea mai simplă soluţie pentru rezolvarea problemei calculului facturilor la energie ar fi „respectarea Legii nr. 123/2012, art. 66, alin. 4 care prevede că <… ANRE poate aproba devansarea aplicării calendarului de implementare a sistemelor de măsurare inteligentă, în condiţiile unor analize cost-beneficiu ce demonstrează existenţa avantajelor şi la nivelul consumatorilor, iar alegerea acestei soluţii este mai avantajoasă decât cea a instalării contoarelor clasice>. Cu toate că la alin. 1 al Legii nr. 123/2012, art. 66, se vorbeşte despre rentabilitate din perspectiva operatorului economic, alin. 4 subliniază faptul că, în această situaţie, cel mai important este consumatorul şi drepturile acestuia”, se arată în comunicatul ANPC.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro