Anul 2022 pentru producătorul românesc de medicamente Antibiotice Iaşi: aproape de pragul de 100 mil. euro venituri şi o nouă fabrică. Ce urmează în 2023?
O nouă fabrică după o investiţie de 100 mil. lei şi producţie în timp record de pastile de iodură de potasiu, într-un context geopolitic incert, sunt primele două obiective care caracterizează anul 2022 pentru producătorul de medicamente Antibiotice Iaşi, în viziunea directorului general al companiei, Ioan Nani.
♦ Antibiotice Iaşi este cel mai mare producător de medicamente cu capital românesc, fiind controlat majoritar de Ministerul Sănătăţii ♦ Veniturile din vânzări în 2022 au ajuns la aproape 100 mil. euro, după o creştere de 32% faţă de anul anterior ♦ Anul trecut, compania a adăugat şi o nouă fabrică în portofoliu, în care produce creme, geluri, unguente.
O nouă fabrică după o investiţie de 100 mil. lei şi producţie în timp record de pastile de iodură de potasiu, într-un context geopolitic incert, sunt primele două obiective care caracterizează anul 2022 pentru producătorul de medicamente Antibiotice Iaşi, în viziunea directorului general al companiei, Ioan Nani.
După ce în 2022 platforma de la Iaşi a generat venituri de aproape 100 mil. euro, ambiţiile managerului pentru companie urmăresc tot o creştere de două cifre în 2023, dar şi o viziune spre industria europeană pentru producătorul de la Iaşi.
„Ne-am apropiat de 100 mil. euro şi îmi doresc mult ca Antibiotice să intre în clasa companiilor care realizează peste 100 mil. euro pe an. În 2023 ne pregătim pentru depăşirea acestui prag şi ne propunem să ajungem undeva la 110-120 mil. euro ca cifră de afaceri, din care aproximativ 35% vom obţine pe piaţa internaţională, iar diferenţa pe piaţa internă. Însă, Antibiotice Iaşi trebuie să se înscrie în peisajul farmaceutic european, nu numai naţional. Trebuie să fim antrenaţi într-o «energie» europeană, într-un efort comun de creştere a independenţei Europei faţă de producţia de medicamente din alte teritorii“, a spus recent pentru ZF Ioan Nani, directorul general al Antibiotice Iaşi.
Revenirea pieţei
Contextul pandemic a influenţat accesul pacienţilor în spitale în perioada 2020-2021, segmentul pe care Antibiotice are o cotă de piaţă de peste 13% pe segmentul medicamentelor generice cu prescripţie şi OTC (medicamente fără reţetă). Odată cu revenirea pacienţilor în spitale, şi piaţa de profil a crescut, astfel că, din totalul vânzărilor valorice ale Antibiotice în 2022, 135,8 mil. lei, adică 28% din calculele ZF, au venit din segmentul de spital.
„Anul trecut a fost pentru noi o adevărată provocare şi suntem bucuroşi că am reuşit să traversăm un an extrem de greu fără să fim influenţaţi din punctul de vedere al profitabilităţii şi totodată să avem o creştere substanţială a cifrei de afaceri“, a mai spus Ioan Nani.
Exporturile aduc mai bine de o treime din business
Pieţele internaţionale au adus venituri din vânzări în valoare de 184 mil. lei pentru Antibiotice Iaşi, în creştere cu 30% comparativ cu cele din anul 2021.
Cele mai vândute produse finite la export sunt antiinfecţioasele injectabile, iar printre ţările unde ajung medicamentele fabricate la Iaşi sunt Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Vietnam, Canada, Danemarca, Irak, Azerbaidjan, Moldova, Canada.
Planuri pentru 2023
Antibiotice Iaşi are un buget de investiţii de peste 75 mil. lei în 2022, după ce anul trecut a realizat investiţii de aproape 50 mil. lei.
Dezvoltarea portofoliului de produse, capacităţi de producere a energiei verde, dar şi extinderea şi modernizarea spaţiilor deja existente pe platforma din Iaşi sunt proiectele pe care Antibiotice le are în plan în 2023.
„În 2023 ne concentrăm pentru a creşte cifra de afaceri cu cel puţin 20% şi de a consolida prezenţa noastră în Europa. Avem obiective şi proiecţii clare până în orizontul anului 2025, când afacerea va creşte cu 65-70% până atunci, se va consolida“, a mai completat Ioan Nani.
Şi portofoliul de produse al producătorului românesc va creşte în următorii ani, platforma de la Iaşi având o componentă puternică de cercetare.
„În prezent, avem în dezvoltare un portofoliu de peste 25 de produse, cele mai solicitate de părinţi, care lipseau din farmacii în toamna anului trecut. Vom avea medicamente pentru răceală şi gripă începând de anul viitor, ele fiind acum în analiza Agenţiei Naţionale a Medicamentului. Până în anul 2030, vom dubla cifra de afaceri, vom fi undeva la 230-235 mil. euro şi vom avea, de asemenea, o creştere corespunzătoare a profitului“, a mai spus directorul general al companiei, Ioan Nani.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro