Apple caută soluţii pentru a contrabalansa scăderea vânzărilor şi atacă o nouă piaţă
Apple trebuie să se diversifice şi să găsească noi modalităţi de a a-şi impulsiona vânzările de iPhone care au încetinit, spun analiştii.
Astfel, Apple va lansa o provocare către Netflix, potrivit publicaţiilor internaţionale. Ambiţiile Apple în zona de televiziune datează din 1993, cu Macintosh TV, care nu a ajuns prea departe. Prima incursiune majoră în zonă a fost în 2007, când a început vânzarea consolei Apple TV. Dar succesul a fost limitat comparativ cu serviciul de muzică iTunes, spun analiştii. Lansarea serviciului ar urma să fie anunţată astăzi, în cadrul unui eveniment anunţat de reprezentanţii companiei din Cupertino.
Serviciul care ar urma să fie lansat de Apple se aseamănă cu Netflix şi Amazon Prime atât din punct de vedere al filmelor noi şi clasice oferite, cât şi în ceea ce priveşte producţiile proprii, în care Apple a investit deja în jur de 2 miliarde de dolari.
Spre exemplu, unul dintre serialele originale Apple va fi o dramă despre o reţea de televiziune, având în rolurile principale nume precum Jennifer Anniston, Reese Witherspoon şi Steve Carell.
Unii analişti consideră că mişcarea celor de la Apple vine târziu, în condiţiile în care pe piaţa serviciilor de streaming activează deja nume extrem de puternice, precum Netflix, Amazon, HBO sau Hulu.
Mai mult, Disney a anunţat recent că va lansa propriul serviciu de streaming, retrăgând producţiile proprii de la ceilalţi difuzori. Astfel, francize precum Marvel sau Star Wars vor mai fi disponibile doar pe platforma de streaming a celor de la Disney.