Bilanţul Black Friday în retailul IT&C online: vânzări de peste 30 de milioane de euro

Postat la 18 decembrie 2013 92 afişări

Retailerii online IT&C eMag.ro, cel.ro, grupul PC Garage, f64.ro şi evomag.ro au raportat vân­zări totale de peste 31 de milioane de euro la ediţia din acest an a Black Friday, în creştere faţă de anul precedent, arată datele comunicate de companii la solicitarea ZF.

EMag, liderul pieţei locale de retail online, condus de Iulian Stanciu, cu vânzări estimate la 200 mil. euro în acest an, a înregistrat cele mai mari venituri de Black Friday 2013 - de 22 mil. euro (fără valoarea celor 60 de maşini comandate prin intermediul site-ului), fiind urmat la mare distanţă de ceilalţi jucători din industrie.

Cel.ro, al doilea mare jucător din retailul IT&C online, a înregistrat vânzări de 3 mil. euro faţă de 2 mil. euro în 2012. „Chiar dacă cifrele au fost mai bune ca anul trecut, totuşi acestea nu sunt foarte mari. Motivele sunt foarte simple. Nu am dorit să apelăm la angajaţi temporari şi nici spaţiul de care dispunem momentan nu ne permite o creştere a comenzilor procesate de mai mult de trei ori faţă de o zi normală. Tocmai de aceea nu am promovat foarte tare participarea la acest eveniment“, a declarat pentru ZF Tiberiu Pop, directorul general al Corsar Online, compania care deţine cel. ro. „În cifre, pentru noi Black Friday a însemnat aproape de 12.000 de comenzi în 3 zile, comenzi de 3 milioane de euro, 400.000 de vizitatori unici. Cele mai vândute produse au fost laptopurile (aproape 2.000 de bucăţi), urmate de telefoane mobile, televizoare şi tablete.  Ca observaţie, ne aşteptam ca numă­rul de telefoane vândute să fie mai mare decât al laptop-urilor, lucru care nu s-a întâmplat“, a adăugat Pop.

F64.ro, cel mai mare retailer local specializat în aparate foto-video, care a început din acest an să vândă şi tablete şi smartphone-uri, a înregistrat de Black Friday 2013 vânzări de 2 mil. euro, faţă de 1,5 mil. euro anul trecut. „Serverul F64 a fost uptime aproape de 99% şi pe durata primelor 12 ore s-au comandat 55% din produse, cu o medie de 10 produse pe minut. Am avut 14.800 de produse comandate, cu peste 75% mai multe decât în 2012 şi venituri de peste 9 mil. lei“, au declarat oficialii F64.

Evomag.ro, unul dintre jucătorii mari de pe piaţa locală de retail de IT&C, a înregistrat vânzări de 1,6 mil. euro de Black Friday, faţă de aproape 1 mil. euro în anul precedent. Valoarea medie a unei comenzi la evomag a crescut cu peste 17% faţă de Black Friday 2012, până la 645 de lei (145 de euro). EvoMag a inclus în această campanie de reduceri 16.200 de produse. „Reducerile oferite au fost semnificative şi au totalizat 615.000 de euro. Pe lângă acest aspect, un alt argument important care a determinat creşterea valorii comenzii medii a fost faptul că am introdus în campania de Black Friday produse dintr-un segment de preţ mai ridicat“, a spus Minai Pătraşcu, CEO al evoMAG.

Grupul de retaileri IT&C PC Garage, deţinut de Marius Ghenea, a înregistrat vânzări de 1,6 mil. euro de Black Friday 2013. Compania a înregistrat 15.000 de comenzi şi a vândut 25.000 de produse, valoarea medie a comenzii fiind de 480 de lei.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
black friday,
online,
it&c,
emag
/actualitate/bilantul-black-friday-in-retailul-it-c-online-vanzari-de-peste-30-de-milioane-de-euro-11789568
11789568
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.