„Birourile fantomă”, soluţia ascunsă găsită de unele multinaţionale pentru crize cum ar fi epidemia de coronavirus sau atacurile teroriste
De la 9/11 la coronavirus, marile urgenţe necesită soluţii pe măsură, printre care şi mutarea în birouri ascunse, după cum reiese dintr-un articol amplu publicat de BBC.
„Birouri fantomă” este termenul cu care sunt descrise uneori clădiri din suburbiile Statelor Unite şi din locuri sigure care stau în standby - ani la rând. „Poţi să treci pe lângă una şi să nu îi dai niciun fel de atenţie. Sunt semnalizate puţin sau deloc. Poate au un gard înalt şi câteva camere de securitate. Dar înăuntru se află rânduri peste rânduri de birouri care aşteaptă să fie folosite în situaţia unui dezastru - un loc sigur în care să te adăposteşti dacă biroul obişnuit este inaccesibil sau chiar distrus”, scriu jurnaliştii de la BBC.
Atacuri teroriste, dezastre naturale sau chiar şi pandemii sunt câteva dintre situaţiile în care aceste birouri sunt folosite.
Potrivit BBC, ca răspuns al răspândirii noului coronavirus, companii, printre care şi bănci mari, implementează planuri de contingenţă care implică mutarea în astfel de spaţii.
Ideea din spatele accestor concepte este că dacă un virus afectează biroul principal al companiei, o parte din personal va trebui să muncească în continuare. Este alternativa muncii de acasă, care nu este posibilă pentru toţi angajaţii, inclusiv pentru cei care lucrează cu informaţii sensibile. Computere, telefoane şi software sunt prezente în multe dintre aceste locuri astfel că, atunci când angajaţii ajung aici, pot să le folosească.
Aceste biruri de backup se pot dovedi cruciale pentru anumite companii, de fiecare dată când vorbim despre o criză. „Iar cu acest coronavirus care ar putea dura până în 2021, firmele ar putea avea nevoie să se bazeze pe aceste birouri mult mai mult decât înainte.”
„Avem clienţi din toate regiunile care folosesc facilităţile noastre - asta nu s-a mai întâmplat niciodată. Este primul eveniment global pe care îl gestionăm”, spune Patrick Morley, vicepreşedinte al companiei globale de product management Sungard Availability Services, care oferă birouri de backup şi tehnologie firmelor.
Sungard are 60 de birouri de back-up în nouă ţări, inclusiv în Regatul Unit, Statele Unite şi India. Câteva dintre aceste clădiri sunt în Regatul Unit, inclusiv în Londra.
În general, companiile închiriează un anumit număr de birouri într-o astfel de clădire. Ar putea să împartă spaţiul cu alte firme, dar cei care plătesc cel mai bine au acces la birouri dedicate exclusiv angajaţilor lor.
Prin răspândirea angajaţilor unei firme în mai multe locuri, firmele speră că pot reduce riscul îmbolnăvirii cu Covid-19.
Dar alte păreri spun că munca de acasă este mai bună decât deschiderea de birouri noi, din moment ce orice spaţiu comun de birouri ar putea deveni un mediu prielnic pentru transmiterea virusului.
Numele clienţilor Sungard este confidenţial.
Aceste birouri au fost folosite şi în alte crize - după atacurile teroriste 9/11 din Statele Unite, din 2001, când turnele gemene World Trade Center din New York au fost distruse, au început să se facă investiţii în acest tip de spaţii.
„Presupunând că un atac terorist este modelul, vei vrea să îndepărtezi oamenii din centrul oraşului”, care este predispus la risc, spune Chloe Demrovsky, preşedinte şi CEO al Disaster Recovery Institute International.
De ce nu lucrează însă angajaţii de acasă şi aceste birouri există totuşi?
Demrovsky notează că anumite businessuri pot gestiona mai bine informaţia sensibilă, permiţând angajaţilor să lucreze prin dispozitive personale sau prin conexiuni de internet care nu sunt suficient de sigure.
Astfel de firme pot avea cerinţe interne pentru a gestiona informaţiile în mod sigur, motiv pentru care iau astfel de lucruri foarte în serios. În plus, există câteva probleme practice. „Am auzit că există câteva organizaţii care se luptă cu probleme legate de desktop-uri - oamenii au dificultăţi de a le lua acasă.”
În anumite state americane, cum ar fi Oklahoma de exemplu, astfel de clădiri sunt constuite ca să reziste împotriva tornadelor şi uraganelor.
Chiar dacă există câteva companii care au cheltuit sume imense de bani pentru a se asigura că au birouri de backup, acesta este totuşi un lux, scrie BBC.
„Se va întoarce toată lumea la biroul obişnuit după această pandemie? Poate da, poate nu. Trebuie să befem cum va afecta această pandemie societatea pe termen lung - dar schimbările modului de muncă s-ar putea să fie permanente.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro