Brandurile care au trecut testul timpului: Câte generaţii au trecut peste ciocolata Rom, demachiantul Doina sau vinul Murfatlar?
Cămăşile Braiconf au apărut pe piaţă în 1950. Cinci ani mai târziu lua naştere numele de Murfatlar, iar după alţi cinci ani apărea Eugenia, unul dintre cele mai cunoscute nume româneşti de pe piaţa dulciurilor. În 1964 apare şi ciocolata Rom, care deşi au trecut aproape cincizeci de ani, continuă să rămână în topul batoanelor de ciocolată cel mai bine vândute. Cum au rezistat aceste branduri?
"Rom este un brand care în România a reuşit din toate perspectivele celor 4P ai lui Kotler (preţ, produs, plasament şi promovare - n.red.). Secretul lui Rom, din punctul meu de vedere, este că strategic a dorit să recruteze tineri şi să aducă în zilele noastre un brand care s-a născut odată cu blocurile gri. Să nu uităm, Rom este pe piaţă din 1964, când părinţii actualilor tineri abia se năşteau", spune Ştefania Harabagiu, fondatoarea agenţiei de creaţie şi inovaţie Brand Support.
Ea spune că pe lângă Rom, alte branduri româneşti care au rezistat şi au descoperit secretul de a rămâne relevante şi în top sunt Farmec, Scandia Sibiu, Napolact, Plafar sau Perla Harghitei. "Astăzi, dacă nu ai comunicare orientată către actualii tineri, poţi să spui frumuşel la revedere brandului tău pe termen mediu şi lung. Mai mult, pentru un brand românesc provocarea este dublă pentru că nu ai expertiza brandului de afară, nu ai insight-uri globale, de aceea este cu atât mai complicat să rezişti."
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro