BRAT: Ajutorul de stat la TV şi radio, o măsură bună, care trebuie să vizeze şi presa scrisă şi online
BRAT apreciază intenţia Guvernului de a oferi ajutor de stat operatorilor economici din domeniul audiovizual care produc şi difuzează emisiuni informative, culturale şi educative, însă precizează că o astfel de măsură este benefică şi utilă şi în domeniul presei scrise şi al mediului online.
Conţinutul de calitate ajunge la publicul larg în egală măsură prin TV, radio, presă scrisă şi mediul online, iar ajutorul de stat trebuie să urmărească interesul publicului larg şi modul în care acesta se informează, potrivit unui comunicat remis de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), luni, agenţiei MEDIAFAX.
BRAT mai spune că apreciază intenţia Guvernului, manifestată prin aprobarea, pe 10 iunie, a unei Ordonanţe de Urgenţă, care are obiectivul de a oferi ajutor de stat operatorilor economici din domeniul audiovizual, care produc şi difuzează emisiuni informative, culturale şi educative, de interes public.
"Înţelegând obiectivul Guvernului de a stimula operatorii economici ce sprijină interesul public în domeniul informării şi culturii, BRAT apreciază că o astfel de iniţiativă este benefică şi utilă în domeniul audiovizualului şi în egală măsură în domeniul presei scrise şi al mediului online. Emisiuni sau articole informative, culturale şi educative de interes public sunt difuzate atât prin intermediul audiovizualului (radio şi TV), cât şi prin intermediul presei scrise tipărite şi al mediului online", spune BRAT.
Potrivit BRAT, "presa scrisă şi mediul online se confruntă cu o serie de dificultăţi persistente şi severe, aceste medii alocând resurse financiare şi umane importante pentru producţia şi distribuirea de programe informative, culturale sau educative, articole care în termeni economici sunt mai puţin eficiente (au valoare comercială mult redusă comparativ cu articole sau materiale de divertisment)".
Oferirea de ajutor de stat în domeniul audiovizualului, fără a sprijini în egală măsură domeniul presei scrise şi al mediului online, va crea, în opinia BRAT, dezechilibre semnificative în mass-media şi va aduce un avantaj economic domeniului audiovizual.
"Pentru a-şi atinge cât mai bine obiectivul de a oferi publicului larg conţinut de calitate, informativ, cultural şi educativ, Guvernul trebuie să aibă în vedere că diseminarea acestui tip de conţinut se realizează prin intermediul tuturor celor patru medii (tv, radio, presa scrisă, online). Astfel, oferirea ajutorului de stat echilibrat între cele patru medii poate fi soluţia optimă pentru atingerea obiectivului asumat", mai afirmă BRAT.
Totodată, conform BRAT, criteriile de alocare a acestor ajutoare de stat, pe de o parte între cele patru medii (TV, radio, presă scrisă, online), cât şi în interiorul fiecărui mediu între diversele posturi TV, staţii radio, publicaţii, site-uri de conţinut, trebuie şi pot fi realizate pe criterii de performanţă, transparenţă şi independenţă, care să asigure imparţialitatea şi corectitudinea alocării acestor fonduri.
"În acest sens, BRAT realizează de peste 15 ani studii relevante în domeniul presei scrise (auditul de tiraje şi Studiul Naţional de Audienţă) şi al domeniului online (Studiul de Audienţă şi Trafic Internet), recunoscute de industria de profil şi jucătorii din domeniu, validate de utilizarea unor standarde internaţionale recunoscute în măsurarea media. Rezultatele privind performanţele publicaţiilor şi site-urilor sunt publice şi pot fi consultate la www.brat.ro, iar informaţii mai detaliate privind conţinutul şi profilul publicului pot fi puse la dispoziţie la solicitare", mai spune BRAT.
Biroul Român de Audit Transmedia este organizaţia industriei de media din România care măsoară audienţa presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) şi monitorizează investiţiile în publicitate (presa scrisă, online, radio şi outdoor).
Măsurătorile şi monitorizările BRAT sunt independente şi transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanţă cu normele internaţionale. BRAT pune la dispoziţia pieţei de media şi de publicitate indicatorii de performanţă obţinuţi în urma auditului şi a studiilor realizate, conform aceluiaşi comunicat.
Directorul general al BRAT este Arina Ureche.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană