Burger King vrea să deschidă 12-15 noi restaurante în România în 2025 şi să se apropie de pragul de 50 de unităţi pe plan local
Lanţul american de restaurante de tip fast-food Burger King, prezent local în regim de franciză, şi-a bugetat 12-15 deschideri în 2025, un ritm similar celui din anul anterior, ce va permite companiei să se apropie de pragul de 50 de unităţi în România.
♦ Investiţia într-un restaurant fast-food sub acest brand este, în medie, de peste 500.000 de euro ♦ Compania menţine astfel ritmul expansiunii, după ce şi în 2024 au fost inaugurate 15 localuri.
Lanţul american de restaurante de tip fast-food Burger King, prezent local în regim de franciză, şi-a bugetat 12-15 deschideri în 2025, un ritm similar celui din anul anterior, ce va permite companiei să se apropie de pragul de 50 de unităţi în România.
„Pentru 2025, planurile noastre de expansiune la Burger King România rămân ambiţioase, cu un buget asemănător celui de anul trecut. Ne propunem să deschidem între 12 şi 15 noi restaurante, de la food-courts în centre comerciale şi poziţionări stradale, până la formatul drive-thru“, spune Cristian Turculeţ, head of operations Burger King România.
Local, Burger King operează în prezent un total de 34 de restaurante, dintre care 24 sunt administrate de compania Rex Concepts (actual partener al gigantului american), iar zece sunt administrate de AmRest (fostul francizat).
Istoria Burger King în România
Rex Concepts este o companie ce face parte din grupul McWin Partners, fondat de Henry McGovern, el fiind de altfel fondatorul şi fostul CEO al Amrest, conform datelor anterioare din presa internaţională.
Această firmă se ocupă de dezvoltarea Burger King în Cehia, Polonia şi România, arată aceeaşi sursă. De asemenea, Rex Concepts a preluat şi franciza Popeyes (altă marcă internaţională de fast-food) în aceste pieţe.
Rex Concepts este al treilea partener al Burger King în România. Iniţial, brandul a fost activ pe piaţă - tot în sistem de franciză - în urmă cu aproape două decenii, dar businessul a dat faliment în criza financiară din 2009-2010.
În toamna lui 2019, brandul american de fast-food a revenit pentru a doua oară în sistem de franciză. Atunci, oficialii firmei partenere, Amrest, au anunţat că planurile pentru piaţa locală sunt de 50 de restaurante în următorii cinci ani. Polonezii aveau un buget de investiţii de circa 200 de milioane de lei (40 mil. euro) pentru această perioadă. Între timp a venit însă pandemia, iar apoi decizia grupului Burger King de a întrerupe dezvoltarea. Părţile nu au explicat motivele din spatele deciziei.
În 2023, REX Concepts a deschis primul său restaurant. Amrest a păstrat cele 10 deschise anterior.
Cum se dezvoltă?
„Anul 2024 a fost unul de referinţă pentru Burger King în România. Am deschis 15 restaurante şi nu am închis nicio unitate. Printre cele inaugurate se numără şi primul Burger King drive-thru din România, deschis în Craiova, un pas semnificativ în strategia noastră de diversificare a formatelor de restaurante”, spune Turculeţ, care e reprezentatul REX Concepts.
El adaugă că restaurantele sunt strategic distribuite în diverse regiuni ale ţării, acoperind atât marile oraşe, cum ar fi Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timişoara, cât şi alte centre urbane importante.
„În 2024, Burger King a alocat un buget semnificativ pentru dezvoltarea businessului din România, concentrându-se nu doar pe deschiderea de noi restaurante, ci şi pe îmbunătăţirea infrastructurii şi a operaţiunilor existente. Investim, în medie, peste 500.000 de euro în deschiderea unui restaurant, cu investiţii totale de câteva milioane de euro dedicate expansiunii reţelei.”
Ţinând cont de această sumă medie per unitate, doar pentru deschideri de noi localuri, compania va scoate din buzunare 6-7,5 mil. euro în 2025.
„Investiţiile noastre nu se vor limita doar la deschiderea de noi restaurante. Vom aloca resurse pentru digitalizare (...). Un alt pilon în care vrem să investim este cel de sustenabilitate (...).”
De ce se extind?
Expansiunea vine în contextul în care segmentul fast-food, supranumit QSR (Quick Service Restaurants), a raportat creştere anul trecut, iar dinamica este în continuare una favorabilă, explică executivul.
„Ritmul de viaţă alert, raportul calitate-preţ şi viteza de servire sunt factori care favorizează acest tip de consum. Totuşi, inflaţia şi contextul competitiv al pieţei vor continua să joace un rol important şi să influenţeze deciziile de consum ale românilor, aşa cum au făcut-o şi în ultimii ani.”
În perioadele dificile din punct de vedere economic, românii renunţă să iasă la fel de des în restaurantele a la carte şi se orientează către cele fast-food. Apoi, cei care nu mai au bani de fast-food înlocuiesc hamburgerul şi cartofii prăjiţi cu covrigi ori pateuri.
Compania REX Concepts BK România SRL, care administrează, conform datelor ZF, businessul Burger King al actualului francizat, a raportat afaceri de 4,3 mil. euro în 2023. A fost primul an de funcţionare. Informaţiile pe 2024 nu sunt disponibile.
Acestor vânzări li se adaugă cele al Amrest care operează celelalte 10 restaurante. E vorba de 18,6 mil. euro în 2023.
Ce se întâmplă cu consumul?
„Anul acesta ne propunem să accentuăm optimizarea operaţională (...). Ne concentrăm pe eficientizarea proceselor, reducerea costurilor şi integrarea unui model de business sustenabil. De asemenea, vom continua să diversificăm oferta, inclusiv prin extinderea gamei de produse plant-based.”
Turculeţ adaugă că anticipează provocări legate de instabilitatea economică, inflaţie, precum şi contextul geopolitic care ar putea afecta obiceiurile de consum şi puterea de cumpărare a românilor.
„Activăm într-un domeniu dinamic şi competitiv, aflat în continuă dezvoltare. Este de urmărit contextul macroeconomic în 2025, precum şi evoluţia obiceiurilor de consum ale românilor, în contextul în care ne aşteptăm ca piaţa QSR să continue să crească.”
În ultimii ani au fost lansate noi branduri internaţionale în România, în timp ce se dezvoltă şi brandurile locale, la nivelul întregii ţări, explică el. Printre cele mai importante lanţuri de fast food se numără McDonald’s, KFC, Spartan sau Mesopotamia.
Conform unei analize ZF recente, brandurile mari de fast-food se înghesuie să vină în România pentru că e o piaţă care creşte precum Făt-Frumos. Unu din patru lei cheltuiţi local în ospitalitate merge către fast-food, adică circa 1 mld. euro. Sunt incluse aici atât vânzărilor brandurilor mari (locale ori străine), cât şi a celor mici, fie ele shaormerii ori alte tipuri de fast-food-uri.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro