Când un nume înseamnă câteva miliarde de dolari
Amazon este cea mai valoroasă marcă din lume, depăşind Apple şi GooGle, potrivit celui mai recent clasament global care analizează evoluţia valorii brandurilor lumii.
Amazon depăşeşte astfel Apple (care se află pe locul doi, cu 309,5 miliarde de dolari) şi Google (care se află pe locul trei, cu 309 miliarde de dolari), potrivit topului BrandZ din 2019 al celor mai valoroase mărci globale, publicat săptămâna trecută de companiile WPP şi Kantar la bursa din New York Stock Exchange. Dacă în 2016 pe primul loc se clasa Microsoft, acum Amazon domină topul: valoarea mărcii a crescut cu 52% faţă de anul anterior, până la 315, 5 miliarde de dolari.
Topul 100 BrandZ a fost lansat începând cu anul 2016, iar încă de atunci a fost condus de companiile din tehnologie. Sectoarele tehnologie, financiar şi retail domină, reprezentând mai mult de două treimi din valoarea totală a mărcilor.
În topul primelor 10 mărci ca valoare, Facebook rămâne pe locul şase, în timp ce Alibaba a urcat două locuri, până pe locul 7, graţie unei creşteri de 16% faţă de anul trecut, ajungând la 131,2 miliarde de dolari. Alibaba a depăşit Tencent şi a devenit marca chinezească cu valoarea cea mai mare. Tencent a coborât astfel trei locuri până pe poziţia a opta, în scădere cu 27% faţă de anul trecut până la 130,9 miliarde de dolari, potrivit concluziilor BrandZ.
Cea mai rapidă evoluţie din acest an a fost înregistrată de Instagram (care ocupă locul 44, valorând 28,2 miliarde de dolari), urcând 47 de locuri, în creştere cu 95% în valoare faţă de anul trecut. Alte mărci care au înregistrat creşteri mari sunt Netlifx (în creştere cu 65%, până la 34,3 miliarde de dolari), Amazon (în creştere cu 52% se află pe locul 1, cu o valoare de 315,5 miliarde de dolari), Uber (în creştere cu 51%, locul 53, 24,2 miliarde de locuri).
Cei care au realizat clasamentul spun că aproape 328 de miliarde de dolari a fost adăugată anul trecut la topul BrandZ al celor mai valoroase 100 de mărci din lume ca urmare a modificării tarifelor comerciale între Statele Unite şi China. Valoarea cumulată a mărcilor a ajuns astfel la 4,7 mii de miliarde de dolari – echilvalentul aproximativ al Produsului Intern Brut combinat al Spaniei, Coreei de Sud şi al Rusiei şi sesizează cei care au comunicat studiul. Mare parte din această valoare este generată de mărcile ce oferă tehnologie pentru consumatori, care împreună reprezintă mai mult de 1.000 de miliarde de dolari. În rândul acestora se află nou-venita companie chinezească de telefoane şi dispozitive mobile Xiaomi (locul 74, 19,8 miliarde de dolari), care înregistrează creşteri în pieţe precum Rusia, India sau Malaezia.
O altă concluzie rezultată a studiului este că segmentul produselor de lux este cel care are cea mai mare creştere (+29%), acesta fiind urmat de retail (+25%), creşteri alimentate de preferinţa pentru canalele digitale ale consumatorilor din generaţiile Y si Z. De asemenea, se distinge o nouă generaţie de mărci – mărcile generaţiei Z (apărute după 1996), care au un ritm de creştere la mare distanţă de celelalte, pentru că acestea adaugă mai multă valoare clasamentului în fiecare an – aproape de patru ori mai mare decât cea creată de mărcile apărute în era milenialilor, între 1977 şi 1995. Un total de 23 de mărci ale generaţiei Z apar în topul 100 cu vârsta medie de 16 ani comparativ cu 18 mărci ale generaţiei mileniale care au în medie 33 de ani.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro