Cât de folositoare este notorietatea lui Ghiţă Ciobanul în vânzarea produselor tradiţionale de la Jina

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 01 septembrie 2014 277 afişări

„Suntem prezenţi aici de cel puţin trei ani”, spune pentru Business Magazin Ionuţ Bîrsan, de 21 de ani, care vinde produse tradiţionale din zona Jina într-un spaţiu aflat în apropiere de Vitan Mall, în Capitală.

Cât de folositoare este notorietatea lui Ghiţă Ciobanul în vânzarea produselor tradiţionale de la Jina

 În vitrinele magazinului aflat într-o rulotă se vând brânzeturi, afumături şi alte produse cum sunt sucul de mere, uleiul presat la rece sau vin. Nu mai puţin de 25 de producători din Jina şi localităţile apropiate s-au reunit în urmă cu mai bine de trei ani într-o asociaţie pentru a-şi vinde mărfurile la Bucureşti, pentru cei mai mulţi dintre ei fiind singura modalitate de desfacere a mărfurilor.

„Pe perioada verii vânzările scad, abia ne putem acoperi chiria”, spune Bîrsan. El adaugă însă că în afara sezonului cald creşte ăi numărul de clienţi. Pe perioada verii brânzeturile realizează 60% din vânzări, 30% reprezintă vânzările de produse afumate iar diferenţa revine altor produse. Cei 25 de producători au pe rafturile micului magazin în jur de 50 de produse, între care pe perioada verii cel mai bine se vând brânzeturile proaspete sau maturate de vacă, oaie sau capră.

În timpul iernii însă, procentele adjudecate de brânzeturi şi afumături se inversează, cea mai mare parte revenind preparatelor tradiţionale din carne. Membrii asociaţiei s-au organizat în aşa fel încât vin, prin rotaţie, să se ocupe de vânzare, la Bucureşti. „Pentru mine este relaxant să vin aici, acasă este de muncă toată ziua, în soare sau ploaie”, spune Bîrsan.

El spune că în jur de 20% dintre clienţi sunt fideli, existând chiar persoane care vin din altă parte a oraşului (de pildă Ghencea sau Giuleşti) pentru a se aproviziona cu produse tradiţionale de la Jina. Despre concurenţa lui Ghiţă Ciobanul pe care „bineînţeles că îl cunoaştem”, spune că nu a afectat în niciun fel vânzările. Dar nici notorietatea lui Ghiţă Ciobanul n-a fost de vreun folos, nesimţindu-se niciun fel de efect în vânzări.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/cat-de-folositoare-este-notorietatea-lui-ghita-ciobanul-in-vanzarea-produselor-traditionale-de-la-jina-13182689
13182689
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.