Cel mai bun început de an din ultimii patru pentru electro-IT
Piaţa electro-IT a crescut în primul trimestru cu aproape 8% faţă de aceeaşi perioadă din anul precedent, la 386 mil. euro - cel mai bun rezultat din ultimii patru ani, potrivit datelor comunicate de compania de analiza GfK.
”Cea mai mare creştere în valoare (aproximativ 33%) a fost generată de sectorul telecom, care a atins 117 milioane euro, deţinând astfel titlul de cel mai mare sector. De un bun început de an au avut parte şi pieţele de electronice, electrocasnice mici şi mari, cu rate de creştere pozitive comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Pieţele de echipamente foto, IT şi imprimante, multifuncţionale şi consumabile sunt singurele care au înregistrat scăderi comparativ cu trimestrul I din 2013, cea mai mare fiind pentru piaţa foto (aproape -40%)“, arată rezultatele studiului GfK Temax pentru România.
Datele GfK confirmă ceea ce operatorii de telefonie mobilă spun de câteva trimestre încoace: vânzarile de smartphone-uri au accelerat, avansând cu rate de creştere semnificative. Segmentul smartphone a continuat să înregistreze creşteri considerabile, de două cifre, în timp ce telefoanele mobile clasice pierd în continuare teren. Produsele care au contribuit semnificativ la creşterea pieţei de telecom au fost cele ce permit conexiuni 3G şi chiar 4G, cele care încorporează o cameră de minimum 5 MP şi cu dimensiuni mari ale ecranelor (mai mari de 4 inci).
Primul trimestru al anului a adus o creştere de aproape 11% pentru piaţa electrocasnicelor mari, însă din punctul de vedere al numărului de unităţi vândute a fost mai slab decât primul trimestru din 2012. S-au vândut însă produse mai scumpe, astfel că valoarea vânzărilor din primul trimestru este cea mai mare din ultimii patru ani, potrivit datelor GfK.
Piaţa electrocasnicelor mici a înregistrat încă un trimestru de creştere, cu o rată de 7,9%. Fiecare categorie a avut un produs-cheie care a contribuit la atingerea unei valori de 26 de milioane de euro. Înregistrând o rată de creştere de două cifre, aparatele de tuns, aparatele de bărbierit şi epilatoarele au generat o evoluţie pozitivă în segmentul de îngrijire personală.
Primul trimestru a adus o creştere de aproape 4% în sectorul electronicelor. Vânzările totale au atins 61 de milioane de euro. În cadrul sectorului de electronice, atât televizoarele cu ecran plat, cât şi consolele de jocuri au avut o evoluţie bună. În timp ce televizoarele cu ecran plat au înregistrat o rată de creştere de o cifră, consolele video au avut o performanţă foarte bună, crescând cu o rată de două cifre.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro