Cine ii incalta pe chinezi
Olimpiada de la Beijing, din 2008, tinde sa adauge o noua dimensiune rivalitatii traditionale dintre Nike si Adidas. Atat firma americana, cat si cea germana au inceput sa asalteze intens piata chinezeasca, nu numai spre a se pozitiona in perspectiva JO, dar si pentru a izbuti sa concureze cu cei mai mari producatori chinezi de echipament sportiv, Li-Ning si Anta, constata Business Week.
Olimpiada de la Beijing, din 2008, tinde sa adauge o noua dimensiune rivalitatii traditionale dintre Nike si Adidas. Atat firma americana, cat si cea germana au inceput sa asalteze intens piata chinezeasca, nu numai spre a se pozitiona in perspectiva JO, dar si pentru a izbuti sa concureze cu cei mai mari producatori chinezi de echipament sportiv, Li-Ning si Anta, constata Business Week.
Deocamdata, Nike, Adidas si Li-Ning isi disputa strans primele trei locuri pe piata chineza de echipament sportiv, cu totii avand intre 8 si 10%, iar lupta este acerba, tinand cont cat de rapid creste piata (daca in 2003 era estimata la putin peste doua miliarde de dolari, pentru 2008 ar putea depasi sase miliarde).
Pana acum, cel mai bine s-a plasat Adidas, care a reusit sa obtina statutul de partener oficial olimpic pe partea de echipament sportiv, ceea ce inseamna ca toti sportivii medaliati la Beijing vor purta efecte Adidas pe podium, indiferent ce firme ii sponsorizeaza. Nike, la randul sau, a reusit sa obtina statutul de sponsor pentru 21 din cele 28 de echipe olimpice ale Chinei, de la tenis la baseball, in timp ce producatorul local Li-Ning sponsorizeaza numai patru.
Totusi, Li-Ning isi pastreaza deocamdata doua din cele mai tari atuuri: produsele sale costa de doua ori mai putin decat cele ale Nike sau Adidas, iar reteaua sa de distributie, compusa din 2.500 de magazine care acopera toate provinciile tarii, este incomparabil mai mare decat a rivalilor straini: Nike are numai 1.200 de magazine, iar Adidas 1.300.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro