Clienţii industriali din România au avut o creştere a facturilor de 5,9% în 2020

Autor: Roxana Petrescu Postat la 08 iunie 2021 64 afişări

România este singura dintre pieţele majore pe care sunt activi italienii de la Enel care anul trecut a trecut printr-o creştere a facturilor, arată datele din raportul integrat pe anul 2020 lansat de grupul de utilităţi italian, care citează Eurostat.

Clienţii industriali din România au avut o creştere a facturilor de 5,9% în 2020

România este singura dintre pieţele majore pe care sunt activi italienii de la Enel care anul trecut a trecut printr-o creştere a facturilor, arată datele din raportul integrat pe anul 2020 lansat de grupul de utilităţi italian, care citează Eurostat.

Astfel, pe segmentul consumatorilor casnici din România facturile au crescut cu 4,1%, timp în care cei din Spania au beneficat de o reducere de 11% iar cei din Italia de o scădere de 3,4% în 2020 faţă de 2019. În ciuda creşterilor, preţurile au rămas mai mici totuşi în România faţă de cele două pieţe majore ale italienilor.

Pa partea de consumatori industriali însă, lucrurile stau diferit. Astfel, companiile din România s-au confruntat cu o creştere a preţului de 5,9%, timp în care fimele din Italia au beneficiat de o reducere de 22,4%, iar cele din Spania de 20,3%. Practic, o firmă din România a ajuns să aibă costuri mai mari cu energia decât una din Italia sau Spania.

Potrivit datelor din raportul Autorităţii Naţionale de Reglementare din domeniul Energiei (ANRE), consumul intern de energie s-a redus anul trecut cu circa 3%, dar cauza a fost industria, puternic lovită de criza sanitară. Consumul casnic a crescut cu 5%.

Anul acesta, cererea de energie a intrat deja pe un trend ascendent lucru care s-a văzut imediat în preţuri.

Mai mult, lucrurile vor continua în această direcţie pe fondul revenirii cererii şi a scumpirii fără precedent a certificatelor de emisii de CO2.

Enel a înregistrat anul trecut venituri de 1,39 miliarde de euro din operaţiunile din România, în creştere faţă de nivelul de 1,37 de miliarde de euro din 2019. Cel mai mare salt a fost făcut de EBITDA-ul grupului (profitul operaţional), activităţile locale generând 309 milioane de euro, cu 50% mai mult faţă de 2019.

Compania alimentează cu energie 3 milioane de clienţi, din care 0,9 mi­lioane de clienţi sunt deja monitorizaţi de la distanţă prin intermediul contoa­re­lor inteligente. Până în 2028 planul Enel este de a ajunge la 1,7 mi­lioa­ne de contoare inteligente în reţeaua sa.

Mai departe, Enel este unul dintre cei mai puternici investitori în energia verde locală, cu un portofoliu de 534 MW, din care 498 MW sunt montaţi în proiecte eoliene. Recent, Enel Green Power, braţul verde al Enel, a semnat un acord cu grupul Monsson, cel mai mare dezvoltator local de proiecte regenerabile, pentru preluarea unui portofoliu de proiecte de 1.000 MW, împărţiţ în mod egal între eoliene şi solare.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Enel,
crestere,
romania,
facturi,
anre,
eurostat,
consumatori

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.