Cu ce frici se întorc copiii la şcoală - chestionar
În timpul şcolii online, cei mai mulţi copii s-au confruntat cu probleme de concentrare şi anxietate, iar cea mai mare frică a fost să nu piardă pe cineva drag. Acum, elevii susţin că au emoţii legate de teste şi teze, iar unii se tem de posibilitatea de a nu fi înţeles bine materia.
Asociaţia Proacta EDU a aplicat în perioada 3-15 februarie 2021 un chestionar online, în rândul a 930 de elevi din clasele V-IX, privind emoţiile pe care le-au avut în timpul şcolii online, dar şi nevoile psihologice, precum şi modul în care se raportează în această perioadă de tranziţie.
Potrivit rezultatelor acestui chestionar, 53% dintre elevi s-au plâns de probleme de concentrare, iar peste 19% de anxietate.
37% dintre respondenţi spun că le-au lipsit cel mai mult prietenii, iar 30,1% interacţiunea fizică din timpul şcolii.
Aproape 40% dintre elevi spun că cea mai mare frică în această perioadă a fost aceea de a nu pierde pe cineva drag, iar peste 25% s-au temut că vor claca în faţa emoţiilor puternice.
Mai bine de jumătate dintre elevii care au completat chestionarul online spun că au primit suport din partea familiei, 30% au cerut sprijin prietenilor, iar peste 8% nu au avut la cine să apeleze.
În ceea ce priveşte revenirea în sălile de clasă, elevii susţin că au emoţii legate de teste şi teze. De asemenea, unii dintre ei se tem de posibilitatea de a nu fi înţeles bine materia predată în sistem online.
În acest context, Asociaţia Proacta EDU lansează campania „Ne revenim la şcoală”, de conştientizare a nevoilor elevilor, în acest proces al tranziţiei de la online la sala de clasă. Astfel, suportul psihologilor şi psihoterapeuţilor este pus la dispoziţia şcolilor.
Este modul nostru de a ne implica activ ca răspuns la nevoile mediului şcolar, într-o perioadă în care se pune o mare presiune asupra lui. După proiectele desfăşurate de asociaţia noastră în perioada stării de urgenţă şi nu numai, campania de acum, dacă vreţi, este un răspuns rapid, la nevoi clare, arătate de chestionarul online aplicat. Procentul care mi-a atras atenţia, în mod deosebit, a fost acela de peste 8% dintre copii care nu au avut la cine apela, deşi au avut nevoie. Cred că de aici trebuie să pornim – cu educarea copiilor noştri să ceară ajutor atunci când au nevoie, să ştie că există zone sigure, unde ei pot primi suport. Cred că e un moment în care trebuie să ne facem utili cu toţii, cu resursele pe care le avem, pentru a fi mai aproape de şcoală, de familie, de nevoile copilului/adolescentului”, a declarat Nicoleta Larisa Albert, preşedinte Asociaţiei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro