Cum face de fapt McDonald's, cel mai mare lanţ de restaurante din lume, cea mai mare parte a banilor. „De fapt, businessul de bază nu este cel cu mâncare”

Postat la 05 ianuarie 2022 14801 afişări

Cum face de fapt McDonald's, cel mai mare lanţ de restaurante din lume, cea mai mare parte a banilor. „De fapt, businessul de bază nu este cel cu mâncare”

Chiar dacă lanţul de restaurante fast food serveşte miliarde de clienţi din toată lumea, cea mai mare parte a profitului nu este generată de vânzările de mâncare, scrie Reader's Digest. Aceeaşi publicaţie scrie că lanţul ar vinde mai mult de 75 de burgeri la fiecare secundă.

Acest lucru nu ar trebui să fie surprinzător, în contextul în care McDonald's este cel mai mare lanţ de restaurante fast food al lumii.

Totuşi, nu meniul acestuia este cel care generează cea mai mare parte a profitului, ci imobiliarele.Există mai mult de 36.000 de unităţi McDonald's în toată lumea, dar doar 5% sunt deţinute de companie. În rest este vorba despre francize, adică de indivizi care au fost contractaţi de McDonald's pentru a opera restaurantele respective. În acele situaţii, compania cheltuie bani doar pe locaţia respectivă.

Francizatul este responsabil de toate costurile operării unui restaurant, în timp ce plăteşte chirie către McDonald's. Plăteşte de asemenea o taxă de francizat de 45.000 de dolari şi o taxă de serviciu de 4% din vânzările brute, scrie Business Insider.

„Nu suntem de fapt parte din businessul cu mâncare” a spus fostul CFO al companiei, Harry J. Sonneborn, investitorilor. „Suntem de fapt în businessul de real estate. Singurul motiv pentru care vindem hamburgeri cu 15 cenţi este că sunt cel mai mare generator de venituri prin care chiriaşii noştri ne pot plăti chiria.”

Potrivit Wall Street Survivor, compania a generat venituri de 27,4 miliarde de dolari, iar 9,2 miliarde de dolari au venit de la locaţii francizate, iar 18,2 miliarde de dolari de la locaţii deţinute de companie (în 2014). McDonald's a păstrat doar 16% din venituri în cazul unităţilor proprii şi 82% în unităţile francizate.

Precizare: Acest articol reprezintă o republicare şi a fost preluat din publicaţia americană Reader's Digest. 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
refuz,
mcdonald's,
miliarde,
business,
mancare,
metoda,
crestere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.