Cum se pot extinde companiile româneşti la nivel internaţional? Urmează iBanFirst Regional Business Summit, pe 25 mai
Antreprenorii români au la dispoziţie o serie de opţiuni atunci când îşi dezvoltă strategia de extindere. De la a începe cu o afacere mică, în regiune, până la a intra în ţările cu o diaspora românească sau a merge chiar mai departe, la nivel internaţional. Pentru a oferi insight-uri despre acest subiect, iBanFirst împreună cu Ziarul Financiar organizează cea de-a doua ediţie a Summit-ului Regional "How can CEE companies expand internationally?". Evenimentul va avea loc joi, 25 mai 2023, la Hotelul JW Marriott din Bucureşti, dar şi online.
„Companiile româneşti sunt extrem de bine poziţionate pentru a se extinde în ţările vecine, cum ar fi Bulgaria, Ungaria, Serbia şi chiar Ucraina, atunci când războiul se va încheia. Pentru alte companii, expansiunea internaţională ar putea fi orientată către ţări cu diaspora românească, cum ar fi Spania, Italia, Marea Britanie. Nu în ultimul rând, există şi domenii, mai ales în tehnologie, unde antreprenorii români pot merge şi mai departe, pe pieţe mai competitive, unde pot aduce valoare adăugată. Dacă ne uităm la studiul de caz polonez din ultimul deceniu, aceştia au început mai întâi cu partea regională, apoi şi-au urmat diaspora şi au continuat să construiască la nivel internaţional pe baza avantajelor lor competitive”, spune Johan Gabriels, Director Regional pentru Europa de Sud-Est în cadrul iBanFirst.
La eveniment vor fi prezenţi 17 antreprenori şi directori executivi din România, Bulgaria, Ungaria şi Franţa, ai unor companii care s-au extins cu succes în regiune şi care pot împărtăşi din experienţele lor.
Lucian Baltaru, CEO al companiei de curierat Sameday Group, este de părere că într-o piaţă deschisă europeană, extinderea internaţională este o normalitate pentru companiile dinamice, cu un ritm de creştere accelerat.
„Sameday a înregistrat constant în ultimii ani creşteri de peste două cifre datorită parteneriatului cu clienţii noştri, magazinele online, echipei şi ecosistemului tehnologic pe care l-am construit. Lansarea operaţiunilor noastre în Ungaria, în 2020, şi în Bulgaria, în 2022, a fost răspunsul natural la aşteptările de creştere ale clienţilor Sameday. Infrastructura digitală a contribuit semnificativ la doborârea provocărilor inerente activităţii în pieţe noi şi la crearea de soluţii de livrare îndrăgite de magazinele şi cumpărătorii online. Easybox, soluţia de livrare pe care am lansat-o în 2018 în România creşte rapid în popularitate în toate ţările unde suntem prezenţi, iar reţeaua de lockere easybox numără în prezent peste 4700 de unităţi în România, Ungaria şi Bulgaria. Pentru noi, extinderea internaţională a avut trei pietre de temelie solide: inovare, curaj şi agilitatea echipei”, spune acesta.
În ciuda provocărilor cu care ne confruntăm în prezent, Daniel Spiridon, VP of Business Development & CEO eMAG Ungaria, consideră că acum este un moment favorabil pentru a accelera planurile de expansiune.
„Cu un potenţial de creştere anuală de două cifre pe termen lung, comerţul online evoluează în preferinţele de cumpărături ale clienţilor din întreaga regiune a Europei de Est. Într-adevăr, traversăm o perioadă cu multe provocări, însă investiţiile noastre solide din ultimii ani ne determină să fim încrezători, iar dacă este să găsim un moment pentru a accelera direcţiile de creştere, acesta este acum. Tehnologia ne ajută să înţelegem mai bine ca oricând clientul, iar traseul extinderii internaţionale este mai simplu datorită mecanismelor de dezvoltare cross-border pe care le-am creat, şi care ne permit să ducem antreprenorii români pe pieţele din Ungaria şi Bulgaria, şi reciproc”, afirmă acesta.
George Moroianu, Co-fondatorul marketplace-ului pentru telefoane recondiţionate Flip Technologies, adaugă: „În calitate de antreprenori şi fondatori de start-up-uri din regiunea CEE, trebuie să ne gândim din timp la expansiunea internaţională, poate de îndată ce găsim o piaţă potrivită pentru produsul nostru. În cele mai multe cazuri, nu ne permitem luxul de a accesa pieţe mari, activând doar la nivel naţional, aşa că trebuie să privim cu atenţie peste graniţe pentru a atinge următorul val de creştere. Acest lucru vine cu diverse provocări, dar şi cu oportunităţi extraordinare. Unul dintre avantaje este posibilitatea de a ne inspira de la companiile din SUA şi Europa de Vest, pentru a prelua din cunoştinţele lor şi a le aplica în regiunea noastră.”
Agenda evenimentului va include următoarele teme:
Panel 1 - De ce au succes antreprenorii optimişti?
Panel 2 - Strângerea de capital - opţiuni de finanţare şi perspective viitoare
Panelul 3 - Cum îşi dezvoltă afacerile directorii executivi din regiune în actualul context economic
Printre speakerii evenimentului se numără:
· Johan Gabriels, SEE Regional Director, iBanFirst
· Daniel Spiridon, VP of Business Development & CEO Emag Hungary, Emag
· George Moroianu, Co-Founder Flip
· Lucian Baltaru, Co-Founder & CEO Sameday
· Ivailo Gospodinov, Managing Partner BlackPeak Capital
· Elvin Guri, Founder & CEO, Invenio Partners
· Claudiu Corcodel, Partner ACP Group
· Sandor Erdei, Founder & CEO DBH Group
· Rudolf Vizental, CEO, ROCA Investments
Evenimentul va fi moderat de Cristian Hostiuc, Director Editorial Ziarul Financiar, Ivaylo Ivanov, Director pentru Europa de Est în cadrul Founder Institute, cel mai mare accelerator de startup-uri din lume, alături de Marton Orosz, Head of Content al ziarului financiar Portfolio din Ungaria.
Fiind o companie care ajută alte companii să-şi extindă afacerile la nivel internaţional, iBanFirst va oferi o imagine de ansamblu asupra principalilor indicatori macroeconomici din regiune, riscurile şi provocările aduse de monedele locale atunci când o companie se extinde în străinătate şi cum arată plăţile internaţionale în secolul al XXI-lea. Cu sprijinul companiilor fintech precum iBanFirst, a face afaceri globale nu a fost niciodată mai uşor. Plăţile internaţionale şi conversiile valutare sunt acum mult mai rapide, simple şi eficiente. Costurile suplimentare sunt eliminate, iar ratele de schimb valutar sunt foarte competitive, beneficii la care doar marile corporaţii aveau acces până nu demult.
Participarea la eveniment este gratuită, indiferent dacă alegeţi să participaţi online sau în persoană. Pentru a vă înscrie, completaţi formularul: https://info.ibanfirst.com/cee-event-2023-regional-summit.
Despre iBanFirst
Înfiinţat în 2016, fintechul iBanFirst s-a impus rapid ca principala alternativă pentru companiile de comerţ care efectuează plăţi internaţionale.
iBanFirst oferă servicii de plăţi transfrontaliere de ultimă generaţie, combinând capacităţile unei platforme performante cu sprijinul experţilor în domeniul forex. Prin intermediul iBanFirst, directorii şi echipele financiare au acces direct la pieţele valutare, pot primi, trimite şi urmări plăţile şi pot elabora strategii personalizate de acoperire a riscului valutar.
Având peste 350 de angajaţi în 10 ţări europene şi un volum de tranzacţii de circa 1,4 miliarde de euro lunar, iBanFirst este listată de Financial Times ca fiind una dintre companiile cu cea mai rapidă creştere din Europa. În mai puţin de 10 ani, fintechul a devenit un partener de încredere pentru IMM-urile din întreaga lume.
iBanFirst este susţinut financiar de banca franceză de investiţii Bpifrance, de liderii europeni în investiţii de capital de risc Elaia şi Xavier Niel, precum şi de fondul de investiţii american Marlin Equity Partners (capital în valoare de peste 8 miliarde de dolari în administrare).
Reglementată de Banca Naţională a Belgiei ca instituţie de plată, iBanFirst este autorizată să opereze pe întreg teritoriul Uniunii Europene. În calitate de membră al reţelei SWIFT de comunicare interbancară şi certificată SEPA, iBanFirst deţine licenţe PSIC şi PSIP sub directiva PSD2.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro