Decizia Wizz Air care va afecta toţi călătorii. Ce modificări va opera compania
Compania aeriană low-cost Wizz Air a anunţat introducerea unui nou sistem al schimbărilor de bilete. Prin modificarea implementată, pasagerii pot modifica data sau ruta de zbor prin achitarea unei taxe în valoare de 50% din tariful biletului iniţial, în limitele unei taxe minime de 10 euro şi unei taxe maxime de 60 de euro, plus orice diferenţă pentru bilete şi pentru taxele de bagaj, între zborul iniţial şi cel nou.
Până acum se putea schimba data sau traseul prin plata unei taxe fixe, în funcţie de timpul rămas până la zbor (cele trei categorii au fost: peste 30 de zile, între 30 şi 7 zile şi mai puţin de 7 zile până la plecarea ) + diferenţa de preţ (dacă era cazul) între vechiul şi noul bilet. În această nouă structură, în locul taxei fixe pentru categoriile mai sus menţionate, pasagerul va plăti jumătate din suma cu care a cumpărat biletul + diferenţa de preţ. ( Acest lucru nu implica WIZZ Flex şi Plus Fare, servicii ale Wizz Air prin intermediul cărora călătorii pot modifica data zborului plin plata anticipata a unei taxe)
Wizz Air transportă anual în şi din România peste trei milioane de pasageri. Compania este deţinută de
fondul american de investiţii Indigo Partners şi nu are o entitate juridică pe piaţa locală, serviciile fiind facturate la compania înregistrată în Ungaria. Wizz Air este singura companie din România care taxează bagajele de mână de dimensiuni standard. Doar bagajele de mână mici pot fi transportate gratis, în anumite condiţii. Recent, 20 de angajaţi ai companiei au fost concediaţi în mod ilegal de Wizz Air - ei au câştigat procesul cu compania şi şi-au recăpătat slujbele, precum şi despăgubiri morale.
Wizz Air este cea mai mare companie low-cost din Europa Centrală şi de Est, care operează o flotă de 63 de aeronave Airbus A320 şi oferă mai mult de 380 de rute din 22 de baze, ce leagă 112 destinaţii din 38 de ţări. Echipa Wizz Air este formată din peste 2.300 de angajaţi.