Deputat PNL Viorica Cherecheş: Şcoala ar trebui să fie locul unde copilul să vină cu bucurie
Într-o declaraţie politică adresată colegilor din Parlament, deputatul PNL de Maramureş, Viorica Cherecheş susţine reforma în sistemul de învăţământ din România.
„Un număr uriaş de copii care şi-au imaginat cândva, la începutul clasei I, că ar putea avea un viitor frumos, riscă să se transforme în şomeri de lungă durată după ani buni de studiu. Doar 35% dintre copiii care au debutat în anul 2004 în clasa I au ajuns în anul 2016 să promoveze examenul de Bacalaureat. Instituţia fundamentală care ar trebui să le ofere copiilor valori, repere, evoluţie şi cunoaştere a ajuns să-i piardă pe drum de la un ciclu de învăţământ la celălalt. Din păcate acest lucru se întâmplă la fiecare generaţie”, a precizat deputatul.
În urma statisticilor realizate la nivel naţional, situaţia cunoştinţelor acumulate de elevi este dezastruoasă. Memorează mecanic şi nu ştiu să aplice ceea ce au învăţat.
“Potrivit testelor PISA, recunoscute la nivel internaţional, 40% dintre copiii români de 15 ani nu au cunoştinţe şi abilităţi minime care să le permită să înţeleagă un text sau să facă un raţionament matematic ori ştiinţific elementar.
Paradoxal, un sfert dintre ei au note mai mari decât cele obţinute la Evaluarea Naţională, iar în mediul rural procentul este foarte mare. Păcălim copiii cu note umflate, îi trecem clasa, dar ei nu pot să înţeleagă un text pe care ulterior să-l nareze sau să facă un raţionament matematic aplicând teoria învăţată”, a mai adăugat Viorica Cherecheş.
Situaţia este una gravă deoarece cunoştinţele care nu sunt aprofundate nu pot fi valorificate de elevi, astfel că se crează un decalaj între copiii care studiază în aceeaşi clasă.
“Elevii care iau note mici la Evaluarea Naţională ajung din cauza mediilor la liceele tehnologice şi nu pot evolua, ca să nu mai vorbim despre promovarea examenului de Bacalaureat. Pentru că nu au noţiunile de bază acumulate în clasele primare, în liceu nu se parcurge materia aşa cum prevede programa şcolară. Intervenţia trebuie făcută în clasele mici, când copiii care se confruntă cu dificultăţi ar trebui să primească ajutor pentru a ţine pasul cu restul colegilor. Profesorii spun că sunt necesare mari eforturi pentru a recupera ulerior din acest decalaj” , a mai spus parlamentarul.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro