Dezvăluiri de la Iulian Stanciu. De ce a introdus eMag taxa de livrare?
eMAG, cel mai mare retailer online de pe piaţa locală, parte a grupului Naspers din Africa de Sud, a modificat la finele anului 2019 taxele pentru livrarea produselor, care vizează chiar şi comenzile pe care clienţii aleg să le ridice din showroomurile proprii ale companiei, pentru a susţine investiţiile făcute atât de companie cât şi de firmele de curierat în creşterea calităţii serviciului, a explicat Iulian Stanciu, acţionar minoritar şi CEO al grupului, în cadrul emisiunii de business ZF Live. El a susţinut că fără aceste taxe transmise către client calitatea serviciilor la nivelul întregii pieţe ar fi scăzut.
„Am investit mult în ultimii doi ani în creşterea calităţii de livrare şi noi, şi curierii, care s-a tradus în costuri mai mari din partea noastr, dar şi a curierilor pentru că ei au luat oameni. Ne-am dat seama că a fost o spirală în jos: noi presam - «vrem un cost bun» - pentru că dădeam totul gratuit, la care curierii spuneau: «OK, îţi dăm un cost bun, dar livrăm şi noi când putem pentru că ne presezi să nu luăm suficienţi oameni, suficiente maşini»“, a afirmat Stanciu. Creşterea tarifelor sau, după caz, introducerea unora noi reprezintă o mutare sănătoasă pentru piaţă, a continuat el. „Ne-am dat seama că dacă vrem să creştem pe termen lung calitatea este foarte importantă şi cineva trebuie să facă primul pas şi am făcut noi primul pas. Timp de doi ani am pus bani în zona asta. Tarifele din partea curierulor automat au crescut, crescând şi calitatea după care am venit şi am spus că ar trebui ca o parte din aceste costuri să fie reflectate în preţul pe care îl plăteşte clientul. Este ceva sănătos şi asta se întâmplă în toate pieţele. În Ungaria spre exemplu tarifele cerute clienţilor sunt aproape duble faţă de România.“
În urma modificărilor, compania percepe o taxă de 5 lei pentru livrarea produselor în showroomurile eMAG pentru comenzile cu valori mai mici de 1.500 de lei, la care se poate adăuga o altă taxă de 2,5 lei, în cazul în care clientul achită comanda în showroom şi nu online. Taxa de 5 lei este valabilă şi pentru livrările în dulapurile de livrare easybox, conform datelor de pe site-ul eMAG. Anterior, livrarea în showroomurile eMAG era gratuită, la fel ca şi livrarea în easybox. Plata cu cash este de asemenea taxată în prezent.
Liderul eMAG a explicat raţiunea care a determinat compania să facă aceşti paşi. „Taxele de livrare au venit în câteva etape. O dată a fost un tarif pentru serviciul de plată ramburs. Serviciul de plată ramburs a fost subvenţionat foarte mulţi ani tocmai pentru a încuraja oamenii să cumpere oricum şi să platească oricum, dar şi pentru client şi pentru noi cash-ul este scump şi are o grămadă de probleme în spate. În momentul în care comanda este preplătită se livrează mult mai repede. De ce? Pentru că se poate livra la portar, la secretară, la vecin, chiar în cartiere rezidenţiale se lasă în faţa uşii. Astfel că productivitatea curierilor este mult mai bună. În Marea Britanie am fost şi am studiat piaţa: un curier face între 180 şi 200 de livrări pe maşină pe zi. În România 60. Principalul factor care determină această diferenţă este cash-ul, pentru că omul spune: «Stai puţin că nu am banii, hai cu mine la bancomat, stai să îi numărăm, stai să iau chitanţa». Toate acestea adaugă nişte minute bune, la fiecare stop, la fiecare oprire. Nu este aglomeraţia, pentru că şi Londra este aglomerată, toate oraşele din lume sunt aglomerate. Şi de aici pe de o parte am stimulat oamenii prin parteneriate cu Visa şi Mastercard să plătească cu cardul, deci am pus bani pentru a stimula modalitatea aceasta de plată. Pe partea cealaltă la un moment dat am zis: hai să taxăm o parte din costurile pe care noi le avem la plata cu cardul. Tariful pentru plata cu cash este undeva la 5 lei, dar pentru comanda online şi livrare din showroom este 2,5 lei.“
Pentru livrări, tariful depinde în funcţie de categoria de produse, dar este în medie de 15 lei, a afirmat şeful eMAG. „Tariful depinde categoria de produse, dar este undeva la 15 lei în medie. În Bucureşti este un tarif mai mic. Tariful variază şi în funcţie de ce alte servicii mai doreşte clientul - livrare planificată, de exemplu, care costă încă 5 lei.“
Ce a mai declarat Iulian Stanciu în cadrul emisiunii ZF Live:
# Vom mai introduce servicii, vom introduce livrarea într-o oră. Avem în Bucureşti - este standard acest serviciu - 7 zle din 7, adică poţi să comanzi sămbătă până la 12 noaptea duminică poţi ridica pachetul. După care avem reţeaua de dulapuri de livrare care este foarte apreciată. În ţară probabil va fi un delay de 6-9 luni a lockerelor faţă de adopţia din Bucureşti.
# Chiar vorbeam cu o companie care face lucruri de genul ăsta şi nu o să-ţi vină să crezi care este cel mai cerut produs pentru livrarea într-o oră: testele de sarcină.
# Tariful pentru serviciul de livrare într-o oră încă îl calculăm, la început va fi ceva promoţional pentru a căpăta adopţie după care îl vom pune la costul lui real.
# 93% dintre comenzi sunt până în 1.500 de lei, media este undeva la 500 de lei.
# Am început acum 2 ani de zile să ne orientăm foarte mult către creşterea calităţii livrării şi a serviciilor de livarre, anul trecut curierii au investit foarte mult în asta şi noi am investit foarte mult în partea noastră de oepraţiuni, de depozite, de sortare. Lucrul acesta se vede în calitate. Spre exempolu la Black Friday 2018 94% din livrări au fost făcute în termenul promis. Anul trecut au fost peste 99% făcute la timp şi lucrul acesta s-a văzut într-o performanţă farte bună în noiembrie, într-un decembrie foarte bun, într-un început de ianuarie foarte bun, iar lucurile acestea ar trebui să continue pentru că sunt fundaţia dezvoltării e-commerce-ului pe termen lung.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro