Efectul reducerii de TVA: consumul de alimente a crescut cu 22% în iunie
Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a avansat în luna iunie cu 7,9% (ca serie brută) comparativ cu aceeaşi lună din anul precedent, creşterea fiind ajutată de alimente, băuturi şi tutun, unde vânzările s-au majorat cu 22% şi vânzările de produse nealimentare (plus 1%) şi de creşterea comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule (plus 1,3%), arată datele Institutului Naţional de Statistică.
Creşterea vânzărilor de alimente, băuturi şi tutun în iunie vine în contextul în care această lună a fost prima în care s-a aplicat TVA redus de la 24% la 9% la alimente şi băuturi non-alcoolice.
Miza scăderii de TVA este creşterea consumului, dar şi reducerea evaziunii fiscale din anumite domenii aşa cum este carnea. Primul sector care a beneficiat de TVA de 9% a fost pâinea, de la 1 septembrie 2013.
Faţă de luna mai, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a avansat cu 4,2%, în timp ce vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au crescut cu 11,7% (ca serie brută), mai arată datele INS.
În primul semestru, indicatorul a crescut cu 4,8% faţă de perioada similară a anului trecut, datorită creşterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (plus 11,5%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (plus 5,8%). Vânzările de produse nealimentare au scăzut cu 0,9%.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro