Flanco, afaceri de peste 1 miliard de lei în 2018
Flanco Retail a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 1,07 miliarde lei, în creştere cu 9% faţă de anul precedent, şi cu un profit de 21 de milioane lei, de patru ori mai mare comparativ cu 2017.
La finalul lui 2018, reţeaua de magazine Flanco număra 135 de unităţi, cu o suprafaţă totală de vânzare de peste 70.000 mp. Cifra a fost atinsă în urma a 18 deschideri şi a 8 închideri desfăşurate pe parcursul anului, completate de 13 magazine reamenajate potrivit conceptului nou lansat, Simplu-Uşor-Sigur, care şi-a propus să ofere o experienţă de cumpărare mai bună şi mai facilă clienţilor Flanco.
Prezent în 95 de oraşe ale ţării, cu 8 oraşe mai mult decât în 2017, retailerul s-a concentrat pe tipurile de spaţii care şi-au dovedit eficienţa de-a lungul timpului – magazine amenajate în galerii comerciale şi parcuri de retail (40%), urmate de magazinele stradale (40%), restul de 20% fiind reprezentat de magazinele din centre comerciale, în special în marile oraşe. O altă premieră marcată de retailer în 2018 o reprezintă deschiderea primului outlet electro-IT din retailul autohton – magazinul Flanco Mihai Bravu din capitală.
Online-ul, şi mai cu seamă canalul de mobile, ocupă o pondere tot mai mare din totalul vânzărilor. 70% din traficul online provine din mobile, iar vânzările generate de pe dispozitive mobile au crescut cu 58% faţă de 2017. La succesul vânzărilor online a contribuit şi serviciul de creditare, care poate fi accesat direct pe flanco.ro, cu o creştere spectaculoasă, de 74%.
Valoarea investiţiilor companiei a crescut cu 25% faţă de anul 2017, până la un total de 10 milioane de lei. Două treimi din această sumă au mers către reţeaua de magazine, iar restul s-a împărţit în mod egal între investiţiile în infrastructura IT şi în programele HR.
Investiţiile şi programele implementate de retailer la nivelul resurselor umane s-au tradus, în 2018, printr-o îmbunătăţire cu 20% a retenţiei de personal, retenţie care se află de altfel pe un trend ascendent de la an la an. Veniturile angajaţilor au crescut, în medie, cu 14% faţă de anul anterior, iar 85% din echipa din magazine a accesat bonusul lunar.
Printre programele derulate se numără migrarea eforturilor de training către e-learning, cu rezultate foarte bune – 98% dintre angajaţi au fost activi în platforma de e-learning, fiecare parcurgând, în medie, 9 cursuri, care au însumat peste 14.500 de ore de training. Un alt element de noutate îl reprezintă campaniile de recrutare pentru persoane cu dizabilităţi desfăşurate de retailer, care au avut drept rezultat integrarea a 20 de oameni în organigrama companiei.
Pentru 2019, Flanco îşi propune un ritm de creştere de 12% şi o extindere a reţelei cu alte 20 de magazine, pregătind investiţii în valoare de 12 milioane lei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro