Îndemn inedit al unei cunoscute mărci auto: Nu cumpăraţi această maşină!/ Companie le propune altceva clienţilor
De regulă publicitatea auto este previzibilă, vorbind despre designul sau confortul noilor modele de automobile şi îndemnând clienţii să se grăbească la showroom. Dar în Germania, noua campanie Volvo spune "Nu cumpăraţi această maşină", relatează Bloomberg.
Iniţial sloganul pare extras din lecţia de marketing "nu faceţi niciodată aceste lucruri", dar de fapt se potriveşte cu strategia Volvo de a atrage şoferii spre abonamente asemănătoare serviciilor de streaming precum Netflix sau Spotify.
Clienţii plătesc o singură factură lunară care acoperă diverse taxe şi reparaţii - un plan care ar trebui să acopere jumătate din producţia companiei până în 2025. "Este foarte transparent, un mod de a avea o maşină fără complicaţii", spune Hakan Samuelsson, CEO Volvo . "Ştii exact ce costă."
După o perioadă de încercări în SUA şi Europa, în ultimul an, în octombrie Volvo a introdus un program la nivel naţional în Germania, cu abonamente la aproape toate modelele sale. Costul lunar variază de la 498 euro (561 dolari), pentru o versiune de bază a vehiculului său sport compact XC40 de până la 929 euro pentru un SUV de top XC90 cu jante din aliaj şi tapiţerie din piele Nappa. Volvo declară că un abonament diferă de un contract de închiriere tradiţional prin faptul că nu există nici o taxă de plată în avans sau de închiriere, iar preţul include asigurarea, taxele, asistenţa rutieră şi servicii precum preluarea de la locuinţa dvs. şi montarea şi depozitarea anvelopelor de iarnă.