Ion Cristoiu: Comisia Europeană trimite pe cineva pentru a ne spune să ne băgăm minţile-n cap în cazul Bâstroe

Postat la 06 martie 2023 206 afişări

Ion Cristoiu: Comisia Europeană trimite pe cineva pentru a ne spune să ne băgăm minţile-n cap în cazul Bâstroe

Ion Cristoiu: Duminică, 5 martie 2023, mai spre seară, presa noastră a anunţat, prin titluri vibrînd de mîndrie naţională că Scandalul Bîstroe va fi arbitrat de Comisia Europeană. Experţii UE vin luni la Bucureşti.

Ion Cristoiu: Potrivit Comunicatului MAE din 17 iulie 2022, partea română şi-a dat acceptul tranzitării braţului Chilia a navelor sub pavilion terţ (nu se spun limitele pescajului şi data pînă la care funcţionează derogarea) sub semnul creării culoarelor de solidaritate cu Ucraina.

Ion Cristoiu: Aşadar, cei de la Comisia Europeană vin în în zonă nu pentru a vedea plîngerile noastre, ci pentru a verifica dacă funcţionează liniile de solidaritate. Dacă funcţionează adică tranzitul pe Canalul ucrainean Dunăre-Marea Neagră, adîncit de ucraineni pînă la 8 metri ca să poată trece nave cu pescaj mare.

Duminică, 5 martie 2023, mai spre seară, presa noastră a anunţat, prin titluri vibrînd de mîndrie naţională că Scandalul Bîstroe va fi arbitrat de Comisia Europeană. Experţii UE vin luni la Bucureşti.

Sînt convins că mulţi cititori, după ce-au luat ţeapă cu titlurile on line (marea lor majoritate sînt în divorţ sîngeros cu conţinutul), dînd de un asemenea titlul s-au grăbit să vadă ce Mărie se ascunde sub o asemenea pălărie spectaculoasă. Informaţia a apărut pe site-ul Euronews România. Nu duminică, 5 martie 2023, cum ne-am fi aşteptat, ci joi, 2 martie 2023, ora 17.21. De fapt, e vorba de o actualizare a unei ştiri postate de acelaşi site marţi, 28 februarie 2023. Pe site-ul Euronews, pe care o luăm drept sursă iniţială, ştirea sună astfel:

„«Pot confirma că oficialii Comisiei Europene vor veni luni în România, unde se vor întîlni cu autorităţile şi vor efectua o vizită de lucru. Nu vor face verificări tehnice, precum măsurători pe canale, dar vor colecta informaţii de la părţile implicate.

Acestea vor urmări facilitarea dialogului dintre părţi, în vederea asigurării unei cooperări strînse între toate părţile şi a unei bune implementări continue a culoarelor de solidaritate», a declarat un purtător de cuvînt al Comisiei Europene.”

Las la o parte prăpastia dintre acest text şi cele apărute duminică, 5 martie 2023, pe alte site-uri despre „Experţii Comisiei Europene care vor verifica dragările de pe canalul Bâstroe”, experţi care „vor ajunge luni, 6 martie pe canalul Bâstroe”, confundînd pur şi simplu la copiere ştirea despre Experţii Comisiei cu ştirea de vineri, 3 martie 2023 despre Experţii români, cărora cei ucraineni le-au promis că vor interveni mai Sus pentru a li se permite accesul pe teritoriul ucrainean. Îmi dau seama a nu ştiu cîta oară că mulţi dintre angajaţii plătiţi să posteze ştiri pe site-uri sînt nu numai analfabeţi, dar şi drogaţi, o dată ce nu găseşti, să dai cu tunul, în cazul evenimentului de luni, o minimă precizie. Analfabeţi, drogaţi, dar şi puturoşi. Ştirea a apărut pe site-ul Euronews joi, 2 martie 2023. De atunci au trecut trei zile. N-a catadicsit nimeni din presa noastră să contacteze Comisia Europeană sau măcar Ministerul Transporturilor de la noi ca să afle amănunte:

Din cine e compusă Comisia, pentru ce vine în România, unde are loc întîlnirea, cu cine se întîlnesc oaspeţii.

Lectura ştirii ne dezvăluie însă un amănunt stupefiant:

Oficialii Comisiei Europene nu vor face verificări tehnice, măsurători pe canal.

Pur şi simplu vor colecta informaţii de la ambele părţi.

De ce?

Pentru a facilita dialogul dintre părţi astfel încît părţile să coopereze strîns, astfel încît să se realizeze o mai bună implementare continuă a culoarelor de solidaritate.

Potrivit Comunicatului MAE din 17 iulie 2022, partea română şi-a dat acceptul tranzitării braţului Chilia a navelor sub pavilion terţ (nu se spun limitele pescajului şi data pînă la care funcţionează derogarea) sub semnul creării culoarelor de solidaritate cu Ucraina, altfel spus a sacrificiilor făcute de România pentru ca Ucraina să-şi ducă în Europa cerealele şi prin canalul ucrainean Dunăre-Marea Neagră.

Aşadar, cei de la Comisia Europeană vin în în zonă nu pentru a vedea plîngerile noastre, ci pentru a verifica dacă funcţionează liniile de solidaritate. Dacă funcţionează adică tranzitul pe Canalul ucrainean Dunăre-Marea Neagră, adîncit de ucraineni pînă la 8 metri ca să poată trece nave cu pescaj mare.

Ceea ce-am dibuit eu din lectura ştirii e confirmat din plin de postarea de duminică seara pe facebook a jurnalistei Valentina Şerbănescu:

„Minciunile au ajuns la un vîrf istoric.

Acu' au căşunat pe data de 15. Că Transporturile ar fi cerut această dată, că degeaba au fluturat bărcuţele, ca nu sînt pregătiţi...

1. Ucrainienii au cerut data de 15.

2. MT nu poate intra fără acord de la ucrainieni, prin intermediul MAE, pentru că Bîstroe se află pe teritoriu străin. Relaţiile transfrontaliere sînt prin MAE.

3. Cel de la Mediu, liberalul, a auzit doar pe sărite ce s-a discutat, legătura nefiind prea bună. Întîlnirea a fost online.

4. Ucrainienii insistă să însoţească navele româneşti, pe motiv de mine, explozii etc.

5. Singurul minister care încurcă, amînă şi trage de timp este MAE. Românesc, cică.

În plus:

Marţi, 7 martie, ora 11.00, Orlovka.

Ucrainienii, în tovărăşie cu cei de la Comisia Europeană – în frunte cu domnul Alain Baron, au decis să aibă o întîlnire în care să se discute despre liniile de solidaritate.

Cititi mai multe pe www.mediafax.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comisia europeana,
comisie,
caz

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.