Îţi cauţi un loc de muncă? Un coach de carieră de la Harvard spune secretul care te transformă din candidat în angajat în cinci minute
Redactarea unei scrisori de intenţie poate fi o treabă plictisitoare de cele mai multe ori. Scrisoarea este mai puţin elaborată ca un CV, mai uşor de scris ca un eseu, iar pentru cei care nu sunt înzestraţi cu talent la scris, poate părea ca o temă primită la şcoală pe care trebuie să o parcurgă indiferent că le place sau nu. Cu toate acestea, ele sunt esenţiale pentru a arăta unui angajator de ce candidatul este persoana perfecta pentru un anumit rol, scrie CNBC.
„O scrisoare de intenţie este ca o prezentare scrisă a ta. Aceasta vă va ajuta să răspundeţi la întrebările pe care angajatorii le vor pune pe viitor. Este un instrument care vorbeşte pentru tine şi care îţi poate asigura jobul”, spune Gorick Ng, coach de carieră la Hardvard şi autorul cărţii „The Unspoken Rules”.
Gorick a creat un şablon pentru scrisorile de intenţie, care include toate punctele cheie ale unui interviu de angajare. Matricea este apoi completată cu discursul şi informaţiile relevante ale candidatului, iar din acest punct CV-ul şi scrisoarea pleacă către companie.
Cum arată şablonul unei scrisori de intenţie perfecte:
În primul rând, scrieţi „prezentarea dvs. despre cine sunteţi, pentru ce aplicaţi, când puteţi începe”, spune el. Lăsaţi la o parte orice detalii specifice pe care le veţi completa mai departe, cum ar fi numele companiei şi poziţia.
Al doilea paragraf trebuie să răspundă la întrebările: de ce această industrie? de ce această companie? de ce această poziţie? Pentru scrisorile de intenţie trimise angajatorilor din aceeaşi industrie, puteţi păstra aceleaşi explicaţii şi puteţi lăsa loc pentru a personaliza răspunsul la întrebarea „de ce această companie/post?” pentru fiecare rol diferit.
Al treilea paragraf trebuie să conţină una sau două experienţe relevante pe care le-aţi avut, care dovedesc că aveţi pregătirea şi ştiţi cum să excelaţi în această poziţie. Folosiţi aceleaşi exemple pentru aceeaşi industrie şi schimbaţi-le pentru una diferită (cu excepţia cazului în care sunt relevante).
Ultimul paragraf este o concluzie concisă. Spuneţi că v-aţi ataşat CV-ul, că v-ar plăcea să discutaţi mai departe despre candidatura dvs. şi unde puteţi fi contactat. Apoi, încheiaţi cu un „Vă mulţumim foarte mult pentru timpul acordat”. Acest lucru poate rămâne la fel pentru fiecare scrisoare de intenţie.
În final, coach-ul de carieră recomandă să trimiteţi scrisoarea de intenţie finală în format PDF şi să fie verificată cu atenţie pentru a evita greşelile gramaticale sau cele legate de denumirea postului sau companiei. Înainte de a trimite documentul, este recomandat să fie salvat sub un format care să ajute companiile să ţină mai uşor evidenţa lor, altfel spus, includeţi numele complet, rolul pentru care aplicaţi şi data la care aplicaţi.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro