Lanţurile de magazine alimentare au început să limiteze la raft cantităţile pe care le pot cumpăra clienţii din anumite produse
Îmbulzeala din ultimele săptămâni a determinat marile lanţuri de magazine alimentare, atât în ţară, cât şi în restul lumii, să limiteze la raft cantităţile de produse pe care le pot achiziţiona clienţii din anumite categorii, întrucât stocurile să ajungă pentru toată lumea.
În Bucureşti, locaţia Carrefour văzută de ZF a amplasat diferite afişe cu privire la recomandările de cumpărare a produselor în cantităţi rezonabile.
Astfel, conducerea magazinului a limitat cumpărarea mai multor produse la o achiziţionare de doar şase bucăţi dintr-un anumit produs per persoană.
Deşi aceste afişe au fost amplasate la rafturile cu produsele cele mai căutate în această perioadă precum, ulei, făină, mălai, alcool sanitar şi dezinfectanţi, pe afişe limitarea se referă doar la dezinfectanţi, înălbitori, alcool medicinal şi produse derivate.
Carrefour recomandă clienţilor cumpărarea produselor în cantităţi rezonabile şi doar pentru consumul propriu, iar această limitare de şase produse per persoană este o măsură pentru a preveni cumpărarea iresponsabilă.
În acelaşi timp, lanţul de magazin Auchan a impus restricţii similare în Capitală, întrucât în locaţia văzută de ZF compania încuraja clienţii să cumpere responsabil.
Astfel, pentru produse precum orez, făină şi ulei, cantităţile erau limitate la un bax, adică şase bucăţi – la fel ca la Carrefour.
Este de aşteptat ca şi alţi retaileri alimentari din România să recurgă la această soluţie, întrucât panica generată de distanţarea socială impusă în pandemia COVID-19 i-a determinat pe oameni să îşi facă „provizii”.
Marile lanţuri de retail au transmis că există stocuri pentru toată lumea, atâta timp cât se cumpără în mod responsabil – adică nu mai mult decât consumi tu şi familia ta.
Asociaţia Marilor Reţele Comericale spune că există suficiente stocuri şi îi roagă pe oameni să nu intre în panică şi să cumpere doar în funcţie de nevoi.
Dintr-o reacţie similară, oamenii din Marea Britanie au ajuns să aibă în casă alimente neconsumate în valoare totală de 1 miliard de lire sterline, ceea ce va afecta în viitor evoluţia consumului.
Deoarece oamenii sunt sensibili la aceste limitări, unii jucători din alte pieţe au încercat să găsească soluţii care să îi determine pe oameni să cumpere responsabil de bună voie.
Astfel, un magazin din Danemarca a ales o strategie ingenioasă pentru ca gelul antibacterian să ajungă la toată lumea: 6 dolari pentru prima sticlă, 120 de dolari pentru a doua sticlă.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro