Lucian Băltaru, Sameday Courier: „Ultimele două săptămâni au fost ca un Black Friday. Nu avem timp să oprim nici măcar o oră activitatea. După prima ordonanţă am transportat lăzi frigorifice”
„Ultimele două săptămâni au fost un Black Friday din punctul de vedere al activităţii” a spus Lucian Băltaru, CEO al companiei de curierat Sameday Curier, într-o conferinţă de presă organizată în mediul online vineri, 27 martie.
„Ne-am confruntat cu multe experienţe noi, reticenţe ale angajaţilor de a lucra, în contextul în care la noi a fost flux continuu de colete, 100.000 de colete pe seară, nu avem timp să oprim nici măcar o oră activitatea”, a descris el activitatea companiei din ultimele două săptămâni, în contextul crizei cauzate de coronavirus. CEO-ul Sameday Courier a mai observat că businessul de livrare către clienţii persoane fizice (B2C) a crescut cu între 5% şi 10%.
Lucian Băltaru a spus că în prezent „cel mai important lucru este să ne protejăm clienţii, angajaţii şi am luat măsurile clasice pe care şi ceilalţi le-am luat, am igienizat permanent totul, în hub-ul central am luat măsuri extraordinare de siguranţă, avem şi un medic permanent acolo”.
CEO-ul Sameday Courier a mai spus că şi-au propus să elimine punctele de interacţiune între clienţi şi curierii: plata cu ramburs a scăzut de la 80% la 50% (şi chiar la 40% în Bucureşti).
Au luat de asemenea decizia de a crea un serviciu prin care să limiteze interacţiunile dintre clienţi şi curieri chiar şi mai mult. Prin intermediul acestuia, clienţii pot să îşi ridice coletul direct de la uşă, fără a interacţiona cu un curier. Serviciul presupune primirea unui cod PIN prin SMS, pe care clienţii îl vor comunica livratorului la venirea comenzii. Odată confirmat de către curieri codul PIN, coletul poate fi lăsat la uşă fără ca livratorul să intre în contact cu clientul. Noul serviciu va fi disponibil de luni, 30 martie şi este valabil doar pentru trimiterile fără ramburs, activarea fiind realizată automat în momentul înregistrării comenzii.
„E în continuare o problemă de stocuri - schimbările de comportament vin şi în funcţie de contextul exterior, după prima ordonanţă am primit comenzi mari, lăzi frigorifice, apoi comenzi mici, probabil mixul de livrări se va schimba”, a descris Lucian Băltaru comportamentul clienţilor.
Lucian Băltaru a observat de asemenea că timpul care se scurge între livrări a scăzut considerabil datorită traficului redus, cu între 30% şi 40%.
În prezent, circa 2000 de angajaţi lucrează pentru Sameday Courier, dintre care circa 1.200 sunt curieri. „Dacă volumele vor continua să crească va fi nevoie să angajăm, deocamdată ne conservăm şi încercăm să lucrăm cu echipa actuală de colegi”, descrie Lucian Băltaru perspectivele de a angaja alţi oameni.
CEO-ul Sameday Courier spune că au urmărit evoluţia evenimentelor din China, Coreea de Sud şi Italia, iar la momentul în care criza coronavirusului a ajuns în România, erau pregătiţi. Spre exemplu, curierii sunt echipaţi cu măşti sanitare şi cu mănuşi. „Întâmplarea a făcut ca eu să fiu aproape de ce s-a întâmplat în Coreea - urmăresc piaţa de acolo - încă de pe 10 martie am început să ne facem stocuri - avem stocuri pentru următoarele două săptămâni; avem 250.000 de produse unice.”
Lucian Băltaru spune că vor închide anul financiar care pentru companie a început în aprilie 2019 şi se încheie în martie 2020 cu venituri de circa 40 de milioane de euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro