Ludovic Orban merge în vizită la Ford şi la Dacia. Va cumpăra statul român mai multe maşini produse în România?
Permierul Ludovic Orban va vizita astăzi începând cu ora 11.00 uzina Ford de la Craiova, iar de la ora 14.30 uzina Dacia de la Mioveni, două dintre companiile cele mai afectate de pandemia de coronavirus. Ambele uzine au reluat producţia de maşini săptămâna aceasta, luni, însă la un nivel mult mai scăzut decât înainte de pandemie. Mai mult, dacă înainte de pandemie piaţa europeană miza pe o creştere de 1%, acum estimările arată un declin puternic de cel puţin 20%, scădere care va impacta puternic producţia locală.
Permierul Ludovic Orban va vizita astăzi începând cu ora 11.00 uzina Ford de la Craiova, iar de la ora 14.30 uzina Dacia de la Mioveni, două dintre companiile cele mai afectate de pandemia de coronavirus. Ambele uzine au reluat producţia de maşini săptămâna aceasta, luni, însă la un nivel mult mai scăzut decât înainte de pandemie. Mai mult, dacă înainte de pandemie piaţa europeană miza pe o creştere de 1%, acum estimările arată un declin puternic de cel puţin 20%, scădere care va impacta puternic producţia locală.
În acest context, este posibil ca Guvernul să realizeze noi achiziţii de maşini noi pentru a înlocui parcul actual? Spre comparaţie, singura instituţie de stat care a cumpărat maşini produse la Craiova a fost Registrul Auto Român.
Miza reluării producţiei este una uriaşă pentru economia românească, în contextul în care dincolo de cei 20.000 de angajaţi de la Ford şi Dacia, alţi peste 220.000 lucrează în industria de componente
Uzina de la Craiova a pierdut şase săptămâni de lucru, adică peste 30.000 de maşini care puteau fi produse în această perioadă. Tot în cele şase săptămâni – Dacia putea produce 42.000 de unităţi – iar în total, peste 70.000 de unităţi care nu vor mai fi asamblate în cele două uzine. La asta se adaugă producţia din uzinele de componente – Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) estimează o pierdere la nivel de industrie de 124 mil. euro pe zi, iar în perioada de peste 30 de zile lucrătoare se adună peste 3,7 miliarde de euro. Mai mult, chiar şi cu producţia reluată, aceasta nu va mai fi la ritmul anterior crizei determinate de pandemie, astfel încât, dacă procentul de 20% estimat de industria auto europeană că va reprezenta pierderile din acest an, va "rade" business de cel puţin 6 miliarde de euro în România şi 100.000 de maşini Dacia şi Ford. Anul trecut întreg businessul industriei auto româneşti s-a ridicat la circa 30 mld. euro, potrivit datelor ACAROM.
Pe de altă parte, noile măsuri implementate atrag şi costuri alături de o scădere a eficienţei. Printre măsurile luate se numără adaptarea condiţiilor de transport al angajaţilor; scanarea temperaturii angajaţilor la intrarea în uzine; reconfigurarea accesului în uzine, spaţii de lucru, vestiare, cantine, etc; adaptarea posturilor de lucru (panouri despărţitoare, distanţare, etc); achiziţia de consumabile (măşti, viziere, mănuşi, dezinfectanţi); dezinfectarea periodică a suprafeţelor, ventilaţia spaţiilor, etc.
La nivel european piaţa auto a fost puternic lovită în martie, când vânzările au scăzut cu peste 50%, în timp ce pentru întreg an 2020 deja jucătorii estimează un declin de 20%, în condiţiile în care Italia, Spania sau Franţa, iar mai nou şi Marea Britanie au fost puternic lovite de pandemie.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro