Lupta anti-corupţie din China a făcut victime neaşteptate: vinul franţuzesc
Vânzările de vinuri ale regiunii Bordeaux au scăzut cu circa o cincime, la 1,8 miliarde de euro, din vara anului trecut până în iulie 2014. Tendinţa de scădere s-a manifestat şi în 2013, de la vârful atins în 2012, când veniturile din vânzarea vinurilor au ajuns la importanta sumă de 4,3 miliarde de euro.
Responsabilă pentru scăderi sunt anii mai slabi, dar cu precădere reducerea cererii în China. Vinul era şi este privit în China drept un simbol al reuşitei în viaţă şi al statusului social ridicat; multe podgorii frunţuzeşti din Bordeaux sau din Burgundia şi-au găsit în ultima vreme proprietari chinezi.
Ca orice bun de lux, vinul a avut de suferit din cauza încetinirii ritmului de creştere economică din China, dar şi din cauza campaniei anti-corupţie a preşedintelui Xi Jinping. Autorităţile au impus pur şi simplu că bugetarii nu au voie să cumpere sau să consume bunuri de lux, de la poşete Burberry la vinuri Chateau Margaux.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro