Maini noi pe fraiele Metro
Profunde schimbari manageriale la Metro Romania in 2005. Dupa promovarea directorului general Dusan Wilms, la rand sunt nivelurile al doilea si al treilea.
Profunde schimbari manageriale la Metro Romania in 2005. Dupa promovarea directorului general Dusan Wilms, la rand sunt nivelurile al doilea si al treilea.
Acum cateva luni, reprezentantii Metro Romania negau vehement ca zvonurile privind venirea in Romania a Realului, divizia de hipermarketuri a retailerului german, ar fi intemeiate. Acum, conform unor surse din piata, directorul operational Sorana George a parasit Metro tocmai pentru a se alatura echipei Real Romania, in curs de formare.
Plecarea Soranei George a antrenat modificari in ierarhia retailerului german. Functia de director operational, ocupata acum de Peter Verstrate, a trecut din nivelul al doilea de management in cel de-al treilea. Spre deosebire de Sorana George, Verstrate nu este, deci, direct subordonat lui Bert Vandevelde, directorul general al Metro Romania, ci lui Gerard Monzillo, cel care ocupa acum nivelul doi de management. Alaturi de nou-venitul Verstrate, pe nivelul trei de management - care raporteaza catre Monzillo - se afla acum si directorul de achizitii food (Cristophe Barret) si directorul de achizitii non food (Andor Covacz).
Rearanjarea pieselor in managementul Metro s-a declansat inca de la inceputul anului, cand Dusan Wilms, pe atunci director general al Metro Cash & Carry Romania, a fost promovat, fiind inlocuit de Bert Vandevelde.
De ce a plecat Wilms? Inca din 1996, de cand Metro a intrat in Romania - fiind primul mare retailer international care s-a aventurat aici - piata s-a dovedit atat de buna, incat strategii grupului s-au gandit sa faca din Bucuresti o baza regionala pentru coordonarea activitatilor din zona Europei de Est/Sud-Est.
Divizia regionala a fost creata anul acesta, si cel mai potrivit pentru a o conduce s-a dovedit Dusan Wilms, in prezent COO (Chief Operation Officer - n.r.) si membru de board la Real International, membra a Metro Group.
Ca de obicei, schimbarea dirijorului, dublata de intrarea pe scena a sopranei Real impune si schimbari de orchestratie. In acest caz, schimbarile au implicat nivelele al doilea si al treilea din managementul Metro. Care, evident, se vor propaga mai departe.
Desi planul cu care a venit Metro in Romania viza initial doar opt magazine cash & carry, nemtii nu s-au oprit, reajustandu-si permanent planurile. Au depasit mai intai pragul psihologic de 10 magazine, mai apoi pe cel de 20 de magazine si s-au gandit sa-si mai planteze cate un al doilea magazin in orase in care intrasera deja - de exemplu in Brasov si Constanta. Asa ca Metro estimeaza ca va realiza, cu divizia de cash & carry, o cifra de afaceri de 900 de milioane de euro in 2005, pe o piata unde concureaza cu Selgros. Pe langa divizia "veterana" de cash & carry, Metro Group a mai deschis un front in Romania: Praktiker, pentru materiale de bricolaj, o divizie care n-o duce rau nici ea, desi performantele sunt departe de performantele cash & carry: o cifra de afaceri de 18,8 milioane de euro, in 2003 conform datelor de la Ministerul Finantelor. Praktiker, care concureaza acum cu francezii de la Bricostore, a ajuns sa opereze deja sapte magazine de bricolaj.
Asa ca Metro isi va aduce aici Realul. Pe principiul "tace si face", Realul isi infige steagul in Romania aproape nebagat de seama. Fara a admite oficial insa, Real are deja o companie infiintata in Romania, iar surse din piata au dezvaluit si cateva locatii: Bucuresti (Baneasa), Constanta, Timisoara si Cluj.
Iar managementul Realului are nevoie de expertiza romanilor. Si nu e Metro sursa cea mai buna?
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro