Maşinăria de făcut bani care a invadat toate coşurile de cumpărături din Europa, se pregăteşte să lanseze noi feature-uri pentru clienţi
Shein a investit în infrastructura logistică şi a căutat noi surse de venit, în timp ce activitatea sa principală de fast fashion se maturizează înaintea unei listări planificate la Londra, raportează FT.
Start-up-ul fondat în China, popular în rândul generaţiei Z şi evaluat la peste 60 de miliarde de dolari în ultima sa rundă de strângere de fonduri, a suferit o diversificare semnificativă din domeniul fast fashion, încercând să construiască o capacitate de depozitare extinsă pentru a reduce durata de livrare.
Capacitatea Shein de a convinge investitorii că poate continua să se dezvolte dincolo de piaţa de fast fashion va determina evaluarea sa, în timp ce se pregăteşte pentru o listare la bursă. Analiştii au declarat că societatea trebuie să îşi adapteze modelul de afaceri pentru a face faţă rivalului chinez Temu şi Amazon.
„Shein nu poate risca să fie doar un alt brand într-un sector digital aglomerat de consum, ci trebuie să continue să îşi rafineze modul de operare pentru a-şi spori relevanţa", a declarat Martin Roll, strateg de afaceri din Singapore. „Piaţa globală actuală şi condiţiile IPO sunt foarte dificile, astfel încât compania trebuie să fie capabilă să opereze cât se poate de eficient şi inovator."
Shein, care a explodat pe scena modei în primii ani ai pandemiei, a aşteptat până în noiembrie pentru a iniţia în mod oficial planurile de listare în SUA din cauza problemelor de reglementare din China şi a unei pieţe globale anemice a IPO-urilor.
În ultimele luni, compania s-a orientat către listarea în Marea Britanie, pe fondul tensiunilor dintre Beijing şi Washington. Rămâne neclar dacă Shein va obţine aprobarea Beijingului pentru a se lista la Londra.
Compania a atins un profit record de peste 2 miliarde de dolari în 2023. Prin comparaţie, rivalii H&M şi Inditex, proprietarul Zara, au raportat profituri nete de 8,7 miliarde de coroane SKr (829 milioane de dolari) şi, respectiv, 5,4 miliarde de euro, în cei mai recenţi ani fiscali ai lor. Compania se aşteaptă ca creşterea să încetinească pe măsură ce devine un jucător consacrat pe piaţa fast fashion, potrivit unei prezentări a companiei de anul trecut.
Shein a încercat să transforme clienţii în cumpărători loiali pentru a atinge obiectivele de venituri, se arată în prezentare.
Utilizarea aplicaţiei de către clienţi pare să se fi plafonat la nivel global, puţin peste 12% dintre respondenţi declarând că au folosit Shein în ultima lună, aceeaşi cantitate ca în cele două trimestre anterioare, a precizat GWI.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro