Mass-media suferă pierderi istorice în 2022: Cele mai mari companii media din lume au pierdut peste 500 de miliarde de dolari din valoarea lor de piaţă în acest an. Investitorii se arată dezamăgiţi de revoluţia streaming-ului, declanşând scăderi masive ale preţurilor acţiunilor
Peste 500 de miliarde de dolari au fost şterse din valoarea de piaţă a celor mai mari companii media din lume în acest an, deoarece investitorii s-au arătat dezamăgiţi de revoluţia streaming-ului, declanşând scăderi istorice ale acţiunilor grupurilor de radiodifuziune şi divertisment, scrie Financial Times.
Intensificarea concurenţei şi creşterea costurilor au fost combinate cu strângerea curelei consumatorilor şi încetinirea activităţii de publicitate, şir de slăbiciuni care a declanşat un declin la nivelul întregii industrii.
Mass-media, care pentru investitori acoperă o gamă largă de activităţi, de la producţia de filme la publicitate şi televiziune prin cablu, s-a numărat printre cele mai afectate sectoare în ceea ce se anunţă a fi cel mai prost an pentru acţiunile globale de la criza financiară încoace.
"Trăim o furtună perfectă de veşti proaste", a declarat Michael Nathanson, analist media la SVB MoffettNathanson. "Acopăr acest sector de mult timp, dar niciodată nu am asistat la un cumul atât de mare de probleme."
Acţiunile Walt Disney, în scădere cu aproximativ 45%, se îndreaptă către cel mai mare declin anual din 1974. Acţiunile au fost supuse unei presiuni şi mai mari în ultimele zile, deoarece încasările din mult aşteptata continuare a filmului Avatar al Disney au fost sub estimările oficiale.
Paramount Global a scăzut cu 42% în acest an, iar Netflix cu 52%, în timp ce Warner Brothers Discovery s-a prăbuşit cu 63% în 2022.
Companiile de streaming au făcut faţă cu bine la începutul pandemiei, deoarece lockdown-ul a stimulat semnificativ audienţele, împingând acţiunile din întregul sector mai sus, în perioada de boom bursier din martie 2020.
Indicele Dow Jones Media Titans, care urmăreşte performanţa a 30 dintre cele mai mari companii media din lume, a pierdut 40% în acest an, valoarea totală a pieţei sale scăzând de la 1,35 miliarde de dolari la 808 miliarde de dolari.
Creşterea ratelor dobânzilor a afectat evaluările, în special în cazul "acţiunilor de creştere" ale sectorului. Furnizorul de muzică Spotify a suferit o scădere de 69%, iar specialistul video Roku de 81%.
Agenţii de publicitate au devenit mai reticenţi în promovarea mărcilor pe măsură ce economia globală încetineşte, ceea ce a afectat proprietarii de media, inclusiv compania britanică ITV, ale cărei acţiuni au scăzut cu 36%.
Postul de televiziune a declarat recent că este pe cale să înregistreze un declin al veniturilor anuale din publicitate, în ciuda unui impuls dat de Cupa Mondială de fotbal.
Ca răspuns la aceste provocări, marile companii din sector apelează la creşteri de preţuri, reduceri de personal şi alte iniţiative, cum ar fi servicii de streaming cu suport publicitar.
Analiştii de la Morgan Stanley au scris într-un raport din această săptămână că, dacă aceste măsuri nu vor reuşi să aducă profituri "semnificative" în domeniul streamingului, companiile vor fi nevoite fie să "renunţe", fie să se consolideze prin alte mijloace.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro