Numărul românilor care investesc într-o casă proprie s-a redus în acest an, fiind remarcată o scădere de 26% a construcţiilor de case începute de persoane fizice în primul semestru
Numărul românilor care investesc într-o casă proprie s-a redus în acest an, fiind remarcată o scădere de 26% a construcţiilor de case începute de persoane fizice în primul semestru faţă de perioada similară din 2022, potrivit IBC Focus.
Tendinţa de scădere este generală la nivelul întregului domeniu rezidenţial: peste 8811 de proiecte rezidenţiale se află în diferite stadii de lucru după prima jumătate a anului la nivel naţional, în comparaţie cu 10.000 de astfel de proiecte în aceeaşi perioadă a anului 2022.
În privinţa judeţelor preferate de dezvoltatorii de locuinţe, Timişul conduce clasamentul domeniului rezidenţial, cu 1459 de proiecte, urmat de Bucureşti-Ilfov (aproximativ 1130) şi Cluj (cu 977 proiecte).
Pentru construcţia unei case este nevoie de aproximativ 2.500 de produse şi repere (de la betonul din fundaţii până la prize şi decoraţiuni) şi 9 din 10 români care îşi construiesc o casă spun că preferă să plătească un preţ mai mare pentru soluţii care îi ajută să economisească ulterior bani la plata utilităţilor, potrivit unui studiu Victa.ro la care au răspuns 307 beneficiari.
De asemenea, 89% dintre cei care îşi construiesc o casă acum au declarat că sunt dispuşi să plătească în plus pentru aceeaşi categorie de produse dacă percep o calitate superioară a produsului.
“Durabilitatea în timp a produsului, garanţia oferită de furnizori, funcţionalităţile şi recenziile clienţilor sunt criteriile în funcţie de care beneficiarii evaluează calitatea unui produs în construcţii atunci când îşi fac propria casă. Cei mai mulţi români se informează online când îşi construiesc o locuinţă şi doar 1 din 5 folosesc expertiza arhitecţilor şi a constructorilor ca prima sursă de informare”, a declarat Andrei Spătaru, CEO IBC Focus.
Cei mai mulţi beneficiari se informează prima dată despre materialele de construcţii necesare online şi abia apoi se îndreaptă spre magazinele de specialitate. În mod surprinzător, doar 1 din 5 apelează la arhitecţi şi constructori ca prima sursă de informare, mai arată analiza IBC Focus.
Chiar şi aşa, online-ul devine esenţial în strategia de comunicare a producătorilor şi furnizorilor de materiale de construcţii. Acest aspect este subliniat de faptul că 8 din 10 beneficiari caută informaţii suplimentare online pentru produsele şi serviciile de construcţii dorite, chiar şi atunci când aceştia sunt într-un showroom de materiale de construcţii. Cei mai mari producători şi furnizori de materiale de construcţii din România s-au adaptat acestui trend, astfel încât în ultimii ani se observă o creştere a interesului faţă de promovarea online nişată pe segmentul construcţiilor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro