Oraşul din România care se află în topul celor mai bune destinaţii din lume pentru mileniali
Cluj-Napoca se află pe locul 18 din 30 cele mai bune destinaţii din lume pentru mileniali, conform platformei de rezervări muvtravel.com.
♦ Festivalurile de tipul Untold şi Neversea atrag anual zeci de mii de turişti străini, iar unii dintre ei vizitează România pentru prima dată ♦ Străinii vizitează ţara noastră pentru a face diverse tururi în natură, dar şi pentru a vizita obiective turistice precum Castelul Bran, Castelul Peleş, Cetatea Sighişoarei şi Transfăgărăşan.
Cluj-Napoca se află pe locul 18 din 30 cele mai bune destinaţii din lume pentru mileniali, conform platformei de rezervări muvtravel.com. Un factor important pentru care Clujul face parte din acest clasament este organizarea festivalurilor de muzică cunoscute atât pe piaţa locală, cât şi internaţională. Anual, festivaluri precum Untold, Electric Castle şi Neversea strâng zeci de mii de turişti străini în fiecare an.
Edi Chereji, unul dintre organizatorii Untold şi Neversea, explică faptul că milenialii pun mai mult accentul pe a avea experienţe şi nu pe a deţine diverse lucruri, iar Untold oferă experienţa unui festival de muzică care reuşeşte să aducă turişti străini care vizitează pentru prima dată România.
„Untold e o carte de vizită foarte importantă pentru România în relaţia cu publicul din străinătate, asta pentru că la fiecare ediţie avem undeva între 15% şi 17% persoane care vin din străinătate, ceea ce înseamnă că la numărul total de participanţi, nu vorbim de 2021 pentru că nu e cel mai bun reper, dar în 2019 au fost 380.000 de persoane. Astfel că peste 57.000 de persoane au venit din toată lumea, din Europa, Australia, Asia, America de Sud, America de Nord. Cred că sunt foarte mulţi oameni care ajung pentru prima dată în România datorită festivalului“, spune Edi Chereji.
El este de părere că prin organizarea acestor festivaluri contribuie semnificativ la promovarea ţării ca destinaţie turistică, având în vedere că cei care primesc brăţara de acces la festival, o pot folosi şi pentru vizite la diverse obiective turistice din ţară. El este de părere că România ar putea să se promoveze ca o destinaţie turistică pentru tineri, iar organizarea unor astfel de festivaluri reprezintă o componentă importantă pentru acest lucru.
Milenialii, persoanele care fac parte din generaţia născută între începutul anilor 1980 şi mijlocul anilor 1990, au continuat să călătorească chiar şi în vreme de pandemie. România ar putea atrage din ce în ce mai mulţi turişti tineri străini, dar este pregătită?
Călin Ile, preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România, este de părere că nu, deşi România are potenţialul de a atrage mulţi turişti străini, având destinaţii care ar putea fi pe placul tinerilor. România nu are încă o organizaţie de promovare turistică şi mai ales focusată pe partea de tineret. Prin înfiinţarea Organizaţiilor de Management al Destinaţiilor (OMD), proiect prevăzut şi în Planul Naţional de Redresare şI Rezilienţă , s-ar putea face o promovare potrivită pentru România, pe diverse paliere, fie că e vorba de turism cultural sau turism de natură. Pentru a atrage cât mai mulţi tineri este nevoie de o organizaţie bazată pe un parteneriat public-privat, aşa cum sunt prevăzute OMD-urile pentru a crea o comunicare potrivită pentru acest segment de turişti.
„Tinerii pun mai puţin preţ pe patrimoniu şi istorie, unde noi stăm foarte bine, în schimb tinerii pun mai mult preţ pe partea de digitalizare şi pe tot ce oferă suportul internet şi conexiune, unde România stă bine, pun preţ pe o agenda de evenimente dedicată, dar şi pe o oarecare libertate mai mare, România nu are foarte multe restricţii prin programul cluburilor, în vremuri normale. România poate fi o opţiune pentru mileniali“, explică Călin Ile.
O iniţiativă antreprenorială din România reuşeşte să atragă turiştii tinerii pentru a vizita România, este vorba de platforma Romanian Friend, deţinută de Marius Iliescu. Romanian Friend este o platformă de rezervări care adună la un loc peste 100 de tururi şi excursii pe care le pot face turiştii străini când aleg să îşi facă vacanţa în România. Platforma a fost înfiinţată de Marius Iliescu, un fost avocat, care a lăsat coporaţia pentru a se dedica turismului românesc.
„Categoria de vârstă predominantă a clienţilor noştri este 25-34 ani, deci turişti care îşi planifică singuri călătoriile folosind internetul. Acesta a fost dintotdeauna targetul nostru principal de clienţi“, spune Marius Iliescu.
În perioada iunie – septembrie a acestui an, prin intermediul paltformei au venit peste 18.000 de turişti străini în România, cu 38% mai puţin faţă de aceeaşi perioadă din 2019. Cei care apelează la Romanian Friend vizitează ţara noastră pentru a face diverse tururi în natură, dar şi pentru a vizita principalele obiective turistice precum Castelul Bran, Castelul Peleş, Cetatea Sighişoarei sau Transfăgărăşan. Pe lângă acestea, turiştii aleg să meargă şi în marile oraşe precum Braşov, Sibiu sau Bucureşti.
În ultimii ani, dezvoltatorii din zona hotelieră şi antreprenorii au investit în unităţi de cazare axate pe experienţă, de la căsuţe de tip A-frame şi case tradiţionale, până la glampinguri şi tiny house-uri, cât şi în hoteluri destinate tinerilor, cu un design aparte.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro