(P) Daniela Teliceanu, specialist branding: De ce eşuează brandurile? Şi cum evităm asta
Ştiaţi că 20% dintre companii eşuează în primul an, 30% în al doilea an şi 50% după 5 ani de business?
În Romania pentru fiecare brand care revoluţionează industria există zeci care cad victime nenumăratelor capcane ale brandingului. Eşecurile apar atunci când produsele sau serviciile nu se ridică la înălţimea aşteptărilor pe care consumatorii le au şi treptat pierd încrederea pieţei.
La Branding Altfel mi-am pus misiunea în faţă, iar pasiunea mea este aceea de a ajuta companiile să se diferenţieze prin comunicare şi vizual astfel încât acest lucru să nu se întâmple. Aici e locul unde ajut antreprenorii să îşi construiască brandul pe care l-au visat, care atrage vizual dar şi generează venituri şi se conectează cu publicul. Analizez business-urile existente, descopăr care sunt punctele de contact cu consumatorii şi îţi ofer soluţii punctuale despre cum le putem îmbunătăţii.
Iată cele mai frecvente 5 motive care duc spre eşec:
1. Nu ai o direcţie strategică. Imaginaţi-vă o afacere fără direcţie. Un lider fără concentrare. O companie care trage impulsiv în toate direcţiile.
Ce să faci: Fă o strategie de brand – analizează-ţi competiţia, stabileşte-ţi scopul, misiunea şi mesajele cheie pe care le comunici.
2. Foloseşti conţinut care nu te descrie cu acurateţe. Dacă doreşti să îţi poziţionezi brandul într-un mod care să te distingă clar de concurenţi, nu folosi aceleaşi cuvinte pe care le folosesc toţi ceilalţi.
Ce să faci: Găseşte un lucru care te face cu adevărat unic şi subliniază-l în toată comunicarea ta.
3. Eşti inconsistent. Pentru a construi un brand puternic cheia este consistenţa. Multe companii eşuează în a fi consecvente în a-şi prezenta identitatea astfel ajung să pară neprofesioniste.
Ce să faci: Crează un manual de brand. Acesta îţi poate informa întreaga echipă despre culorile, fonturile şi stilul imaginilor pe care să le folosiţi pe toate platformele şi în materialele de marketing.
4.Nu ţii cont de percepţia clienţilor. Brandul tău există în mintea consumatorilor. Secretul creării unui produs sau serviciu care să rezolve o problemă este să asculţi părerea clienţilor.
Ce să faci: Cere feedback. Foloseşte-te de recenziile negative ca să îţi îmbunătăţeşti serviciile iar de cele pozitive pentru a întării încrederea în brand.
5. Nu monitorizezi constant brandul. Brandul tău are valori care trebuie măsurate şi monitorizate la fel ca vânzările, profiturile şi costurile de operare. Aşa o să vezi ce funcţionează bine sau ce mai trebuie îmbunătăţit.
Ce să faci: Fă o analiză de brand. Foloseşte-te de instrumente de monitorizare ca Google Analytics, Insight de la retelele sociale, dar şi de review-urile clienţilor. Asigură-te că toate punctele de contact online şi offline respectă valorile brandului şi identitatea lui.
Şi tu, la fel ca mine, eşti conştient că nu le poţi acoperi pe toate, mai ales în afacerea ta, de aceea avem nevoie să apelăm la specialişti. La Branding Altfel, prioritatea mea este stabilirea unei baze solide a brandului, construirea identităţii vizuale şi alinierea ei la toate punctele de contact cu clientul: ambalaj, website, printuri sau materiale online.
Dacă continui să te informezi, să înveţi, să încerci lucruri noi, să nu te laşi influentat de eşecuri, există şansa să fii unul dintre brandurile care vor avea succes.
Dacă ai nevoie de ajutor sunt aici pentru tine!
www.brandingaltfel.ro office@brandingaltfel.ro Instagram: Brandingaltfel.ro 0771.458.872
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro