Paralela 45: După 25 de ani, turiştii români au învăţat să nu mai plece cu mâncare de la micul dejun

Autor: Liviu Iancu Postat la 21 ianuarie 2015 400 afişări

După 25 de ani, turiştii români care pleacă în străinătate au învăţat să nu mai plece cu mâncare de la micul dejun, să nu mai care marfă de fiecare dată când se întorc din vacanţe şi să nu mai vorbească atât de tare încât să atragă atenţia, a declarat Alin Burcea, proprietarul agenţiei Paralela 45.

"După 25 de ani, românii au învăţat să fie turişti europeni şi turişti civilizaţi. E adevărat că în 1990, dacă 45 de ani nu au plecat din ţară şi aveau un salariu de 70-80 de dolari pe lună, normal că se duceau la micul dejun şi-şi mai luau sendvişuri acasă, dar asta nu neapărat din cauza mitocăniei, ci dintr-o necesitate. Astăzi nu mai există aşa ceva, românii au învăţat să nu mai ia mâncare de la micul dejun şi au învăţat să se comporte civilizat", a spus Burcea la conferinţa organziată de Paralela 45 cu ocazia împlinirii a 25 de ani de activitate.

El spune că în anii '90, turiştii români plecau de la micul dejun cu "un sendviş, două, trei, şase", iar hotelierii din Europa le reproşau agenţiilor care îi trimiteau în vacanţe că românii îi lasă pe ceilalţi turişti nemâncaţi.

"Românii erau gălăgioşi în vacanţe, iar în 1990 şi 1991 veneau din Turcia cu marfă (blugi, aur, bumbac etc.) pe care le vindeau. Noi nu puneam niciodată mai mult de 30, maxim 35 de persoane în autocar de 48 de locuri, ca să rămână loc pentru marfă. Acum nu se mai poate imagina. Erau autocare care de la jumătate puneau o plasă, pentru că erau burduşite de marfă şi nu voiau să cadă peste turişti când punea frână", a povestit proprietarul agenţiei.

Acum însă, a adăugat el, românii au devenit turişti europeni, sunt bine îmbrăcaţi, nu mai vorbesc tare şi nu mai cară marfă din vacanţe cu autocarul.

Potrivit lui Burcea, mulţi dintre turiştii români mai au încă probleme legate de încrederea în ofertele agenţiilor.

"Se mai întâmplă ca hotelurile să fie overbooking, să se umple, şi atunci avem o regulă să le oferim un hotel cel puţin la fel, dacă nu mai bun. Şi în 80% din cazuri, chiar dacă le oferim un hotel mai bun în acelaşi preţ, se ţin de uşa hotelului de trei stele şi nu vor la patru stele. Au impresia că îi păcălim, iar neîncrederea asta este specific românească", a explicat el.

O altă situaţie des întâlnită, spune şeful agenţiei, este cea în care turiştii dau 300 de euro pentru o săptămână în Antalya, de exemplu, cu avion, cazare şi masă incluse, şi fac scandal la agenţie că nu le-a plăcut. "Şi ne reproşează că au dat bani pe hotel, dar că nu le place", a mai spus Burcea.

Paralela 45 este una dintre cele mai mari agenţii de turism din România şi a încheiat anul trecut cu afaceri de 40 de milioane de euro. Pentru anul în curs, agenţia şi-a propus să atingă un volum al afacerilor de peste 45 de milioane de euro.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
PARALELA 45,
TURIŞTI,
/actualitate/paralela-45-dupa-25-de-ani-turistii-romani-au-invatat-sa-nu-mai-plece-cu-mancare-de-la-micul-dejun-13778402
13778402
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.