Piaţa berii a scăzut anul trecut cu 8,6%: "Sperăm într-o revigorare a consumului după reducerea accizei prevăzută în Codul Fiscal"
Piaţa berii a scăzut anul trecut cu 8,6% faţă de 2013, pentru al doilea an consecutiv, pe fondul presiunii fiscale, potrivit Asociaţiei Berarii României, care speră la o revigorare a consumului dacă va fi adoptat noul Cod Fiscal, documentul prevăzând reducerea accizei.
Potrivit sursei citate, scăderea pieţei la 14,9 milioane hectolitri a fost cauzată de creşterea accizei la bere cu 16% în 2013, continuată cu modificarea, în 2014, a cursului de schimb pentru calculul acesteia, determinând un avans al accizei cu 5 puncte procentuale.
În 2013, piaţa a scăzut cu peste 10%.
"După doi ani consecutivi de contracţie accentuată a consumului având ca principală cauză presiunea fiscală, piaţa berii are nevoie de o gură de oxigen. (...) Sperăm într-o revigorare a consumului după reducerea accizei prevăzută în proiectul de Cod Fiscal, la minimul european. (...) Pe fondul contracţiei consumului, pierderile la bugetul de stat din TVA şi alte taxe aferente producţiei de bere au depăşit veniturile din acciză", a declarat preşedintele Berarii României, Lucian Ghinea, care este şi directorul general al Bergenbier.
Un român a consumat, în medie, anul trecut, 74 de litri de bere, în scădere de la 81 litri în 2013 sau faţă de maximul de 99 litri în 2008.
Contracţia pieţei de bere din 2014 a condus la o scădere cu 2 milioane de euro a bugetelor investite de berari, acestea totalizând 60 milioane de euro.
"Această scădere o putem traduce cu 6.000 de locuri de muncă mai puţin în industrie, achiziţii de materii prime mai mici cu 5,6 milioane euro, 6 milioane euro încasări mai mici la bugetul statului", a declarat Constantin Bratu, directorul general al Asociaţiei Berarii României.
La nivelul producătorilor din asociaţie, numărul angajaţilor s-a redus cu 300 anul trecut, ajungând la 3.700.
Exporturile au scăzut anul trecut cu 0,05 milioane hectolitri, la 0,45 milioane hl, iar importurile s-au redus cu 0,09 milioane hectolutri, la 0,45 milioane hl.
De altfel, 96% din piaţa locală de bere reprezintă producţie locală.
Din totalul consumatorilor, 53,1% (în scadere cu 0,1 puncte procentuale faţă de anul precedent) au preferat berea la PET, consumul de bere la sticlă a scăzut cu 0,5 puncte, la 25,8%, iar consumatorii de bere la doză au reprezentat 17,6% din piaţă, cu 0,5 puncte mai mult faţă de anul precedent. Berea la halba a acoperit 3,5% din piaţă, cu 0,1 puncte mai mult faţă de anul precedent.
Asociaţia Berarii României a fost înfiinţată în 2008 şi are 8 membri: Bergenbier, Heineken, URBB, Ursus, Martens, microberăria Clinica de bere şi Soufflet Malt România şi Asociaţia producătorilor de hamei. Cei şase membri producători de bere furnizează peste 80% din cantitatea de bere consumată în România.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro